Ha a turizmusról van szó, a miniszterelnök lánya nem csak az új imázs kitalálásánál segít be, de az állami irányítás alá vont divatiparban is nyomul. A HVG a csütörtöki számában arról ír, hogyan szereztek fontos pozíciókat Orbán Ráhel ismerősei.
Egy tavaly decemberi határozattal a kormány 2 milliárd forintot különített el arra, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) felpörgesse a magyar divat- és dizájnipar fejlesztését. Az állami pénz megérkezésével pedig egyből Orbán Ráhel emberei kerültek pozícióba. A HVG szerint ezt jól mutatja, ahogy a divathét korábban bevált szervezőcsapatát hirtelen lecserélték, hogy helyet csináljanak Orbán Ráhel baráti körének. A rendezvény nevét is Central European Fashion Week-re változtatták. A fő támogató pedig a Mercedes helyett a MOL lett. A korábbi szervezők egyébként annál a Design Terminálnál dolgoztak, aminek szintén Orbán Ráhel ismerőseinek nyomulása miatt kellett elköltözniük az Erzsébet térről.
A miniszterelnök lányának ismerősei jó pozíciókba kerültek a Magyar Turisztikai Ügynökségen belül is. A lap az állami divatért felelős Divatipari Marketing Igazgatóságot említi, aminek élére Orbán Ráhel volt évfolyamtársát, Bata-Jakab Zsófiát nevezték ki. Bata-Jakabnak lehet tapasztalata az állami divatdiktálásban, az egyetem mellett Zoób Kati divattervező mellett, aki Attitude néven állami divatmárkát indított. Bár Zoób négy év alatt 255 milliót keresett a projekten, az államnak százmilliós bukót jelentett.
Ott vannak a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetésében azok az emberek is, akikről Juhász Péter jelentetett meg egy videót, ahogy éppen Orbán Ráhellel állami pénzekről tárgyalnak. Az egyikük Máté Kristóf, a Magyar Turisztikai Ügynökség 150 millióból létrehozott ügynökségének értékesítési igazgatója, a másik résztvevő pedig Berényi Vince az MTÜ stratégiai marketingért felelős igazgatója volt. Róluk váratlanul a kormányzati ügyek leleplezéséről leszokott Origo írta meg, hogy a miniszterelnök lánya még az egyetemi évek alatt ismerte meg őket.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.