Hétfőn a világ egyik legnagyobb franchise-hálózata bejelentette, hogy 2020-tól megszünteti a műanyag szívószálak forgalmazását a kávézóiban.
A Starbucks közleménye szerint a poharak és csészék átalakításával évi 1 milliárd szívószál válik feleslegessé, a cég pedig ezután lebomló anyagból készülő szívószálak fejlesztésével kísérletezik majd.
A vállalat szóvivője a Buzzfeednek arról beszélt, hogy az ízesített, jeges kávék és üdítők - amiket a vevők inkább isznak szívószálból, mint a kávét - ma már a cég italforgalmának felét adják.
A hír kapcsolódik a másik nagy amerikai franchise, a McDonald's júniusi bejelentéséhez: a gyorsétterem-lánc 2019-re minden írországi és angliai étterméből kivonja a szívószálakat, és helyettük papíranyagú termékekre állnak át.
A tengerek és óceánok élővilágát súlyosan fenyegeti az őrületes műanyag-szennyezés. Nagy-Britannia és az Európai Unió is szigorú műanyag-korlátozó jogszabályok előkészítésén dolgozik, az Egyesült Államokban több városban már betiltották a műanyag szívószálak gyártását és forgalmazását, az egyik legszennyezettebb ország, India pedig 2022-re tervezi betiltani az egyszer használatos műanyag gyártását.
Magyarországon is van már jó példa: a Lidl 2019-re minden egyszer használatos műanyag cuccot kivezet a kínálatából. (Buzzfeed)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.