Kivonja a forgalomból a műanyag szívószálakat a Starbucks

Hétfőn a világ egyik legnagyobb franchise-hálózata bejelentette, hogy 2020-tól megszünteti a műanyag szívószálak forgalmazását a kávézóiban. 

A Starbucks közleménye szerint a poharak és csészék átalakításával évi 1 milliárd szívószál válik feleslegessé, a cég pedig ezután lebomló anyagból készülő szívószálak fejlesztésével kísérletezik majd. 

Fotó: Judithb / Flickr CC BY NC-ND 2.0

A vállalat szóvivője a Buzzfeednek arról beszélt, hogy az ízesített, jeges kávék és üdítők - amiket a vevők inkább isznak szívószálból, mint a kávét - ma már a cég italforgalmának felét adják. 

A hír kapcsolódik a másik nagy amerikai franchise, a McDonald's júniusi bejelentéséhez: a gyorsétterem-lánc 2019-re minden írországi és angliai étterméből kivonja a szívószálakat, és helyettük papíranyagú termékekre állnak át. 

A tengerek és óceánok élővilágát súlyosan fenyegeti az őrületes műanyag-szennyezés. Nagy-Britannia és az Európai Unió is szigorú műanyag-korlátozó jogszabályok előkészítésén dolgozik, az Egyesült Államokban több városban már betiltották a műanyag szívószálak gyártását és forgalmazását, az egyik legszennyezettebb ország, India pedig 2022-re tervezi betiltani az egyszer használatos műanyag gyártását. 

Magyarországon is van már jó példa: a Lidl 2019-re minden egyszer használatos műanyag cuccot kivezet a kínálatából. (Buzzfeed)