Kamuhányásokkal húznak ki tízezreket az utasokból a csaló Uber-sofőrök

közlekedés
2018 július 23., 21:22

Régen, ha egy taxis át akarta verni az utasát, akkor vagy nem kapcsolt órát, és az út végén mondott egy pofátlanul magas összeget, vagy alapból emelt díjjal kattogott a taxióra. Ez azonban már a 21. Század, egyes Uber-sofőrök Amerikában pedig új módszert találtak ki a utasok lehúzására:

a kamuhányást.

A technika lényege, hogy a csaló sofőr hamisan azt a látszot kelti, hogy az utas összehányta az autóját. Ehhez annyit kell tennie, hogy jelez az Uber-rendszerén keresztül a központnak, hogy az utas összepiszkította az autóját, beküld egy kamufotót a hányásról, a cég pedig a rendszeren keresztül kiszabja az utasnak a bírságot, amelyet levonnak tőle.

Egy az utastérben kiömlött ital 20 dollárba kerül, egy szolidabb hányás 40 és 80 dollár között van, de ha az utas “jelentős kárt” okoz, akkor a büntetés akár a 150 dollárt is elérheti. Ez átszámítva 42 ezer forint.

Hasonló esetekről számol be a riportjában a Miami Herald, volt olyan utas, akitől 300 dollárt szedtek ki így. Sőt, egy hasonló kamubírságnak akár olyan következménye is lehet, hogy az utast kizárják az Uber-rendszeréből, ilyenre is volt példa.

A Business Insidernek az Uber szóvivője azt mondta, hogy a cég szabályzata nem engedélyezi az ilyesfajta csalást, folyamatosan fejlesztik a hasonló károk bejelentésére szolgáló rendszerüket, és minden esetben megteszik a szükséges lépéseket, amikor hasonló csalás a tudomásukra jut. Pontos számot ugyan nem tudtak mondani, de az Uber hangsúlyozta, hogy a bírságok többsége legitim, és ha egy sofőrt csaláson kapnak, kirúgják. Arra bátorítják az utasokat, hogy ha csalást tapasztalnak, jelezzék azonnal. (Business Insider)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.