Csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése

Csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötésének tervezése. A gondot az okozza, hogy a HÉV-ek kikerültek a főváros fennhatósága alól, most nem tudni, hogy a MÁV-HÉV Zrt. vagy a BKK-BKV lesz a projektgazda. 

A szerdai Világgazdaság a közbeszerzési értesítőre hivatkozva ír arról, hogy a beharangozott fejlesztés alighanem már csak a 2021 utáni európai uniós költségvetési ciklusban valósulhat meg, mivel a felelősségek tisztázatlansága miatt egyelőre a tervezés sem kezdődhet el. 

A teljes projekt költségvetése 2015-ös árakon számolva 278,6 milliárd forint. A 444-en részletesen foglalkoztunk a tervekkel még 2018 februárjában.

Az MTI a lap cikkére hivatkozva ír arról, hogy a Főmterv Zrt. tavaly hozzákezdett a tervezési munkához, amelyre 1,9 milliárd forintot kapott. Az előzetes terveket már 2018-ban megküldte véleményezésre a cég, azzal, hogy januárban várja a válaszokat is, ám ezt a BKV és a MÁV-HÉV nem tudta teljesíteni. 

A fejlesztéssel 300 ezer ember közlekedése javulhat. A tervek szerint a teljes gödöllői vonalat, állomásait, biztosítóberendezéseit felújítanák, és a két vonalat felüljárón kötnék össze, így az Örs vezér tere magasállomás lenne. 

Az M2-es metró Rákosfalváig járna, az új HÉV-szerelvények pedig egészen a Déli pályaudvarig használnák a metróalagutat, ezért a beszerzendő járműveknek képesnek kell lenniük mind az alsó-, mind a felsővezetékes üzemmódra.

Frissítés: Riz Levente polgármester Facebook-posztja szerint nincs csúszás, Mint Riz írja, a közbeszerzési értesítőben megjelent szerződésmódosítás csak technikai változtatásokat tartalmaz, belső határidők módosultak, de a tervezés véghatárideje nem változott.