Először tett közzé beszámolót az Uber azóta, hogy a fuvarszervező applikációt tulajdonló vállalatot tőzsdére vitték. Eszerint ugyan a vállalat 20 százalékos bevételnövekedést ért el (3,1 milliárd dollárra) és havi aktív 93 millió felhasználójuk is van az első negyedéves beszámoló szerint, de a vállalat mégis egymilliárd dolláros veszteségről számolt be.
A most bemutatott növekedés is lassabb, mint a korábbi negyedévekben: ez a legrosszabb negyedéves eredménye a cégnek 2017 óta, amióta közlik egyáltalán a negyedéves eredményeket.
A New York Times elemzése szerint 2019 elvileg egy sikertörténet kellett volna legyen az Uber számára, ennek ellenére a cég rendkívül viharos hónapokon van túl: a katasztrofálisan sikerült tőzsdére vezetésről részletesen is írtunk, azóta pedig a vállalat papírjai 11 százalékot vesztettek értékükből.
Nemcsak az Uber gyengélkedett: legnagyobb amerikai vetélytársa, a Lyft sem remekel a tőzsdén és a negyedéves eredményük szintén egymilliárd dolláros veszteség lehet, ez pedig felvet kérdéseket azzal kapcsolatban, hogy mennyire életképes ezeknek a vállalatoknak az üzleti modellje.
A Times információi szerint az Uber továbbra is azt a stratégiát választja, hogy költeni fog a növekedésért cserébe: az első negyedévben az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 35 százalékkal, 4,1 milliárd dollárra nőttek a cég kiadásai.
A mostani veszteség hírére kicsit még emelkedett is az Uber részvényeinek megtépázott árfolyama, mivel a Wall Street a közelmúltbeli IPO miatt tisztában volt a vállalat helyzetével, és őket nem lepték meg az adatok.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.