Papíron 14 milliárdot ér a fideszes médiaalapítvány, amely ajándékba kapott 476 médiaterméket

Az ismert médiatulajdonos Felcsúton

Közzétette története első pénzügyi beszámolóját a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA), amely négy hónapos működés alatt – saját értékelése szerint – 14 milliárd forintot meghaladó vagyont halmozott fel, és miután ezt mind ajándékba kapta, így lényegében ugyanekkora profitot ért el - írja a G7.

A nemzetstratégiailag kiemelt jelentőségű alapítványhoz tartozik a központosított kormánypárti média nagy része, mióta a milliárdos cégeket már-már gyanúsan önzetlen tulajdonosaik vezényszóra átengedték. A Magyar Narancs tegnapi cikke szerint ráadásul ezek a cégek súlyosan alá lehetnek értékelve: Mészáros Lőrinc családi cége például 7,3 milliárd forintot fizetett a később a KESMA-nak ajándékozott Mediaworksért, de az ennek többszörösét éri.

A cégbíróságra benyújtott iratok alapján a jövőben a 19 vállalkozás és a hozzájuk tartozó többszáz médiatermék összehangolja a HR tevékenységet is. És hogy mi lesz az állami hirdetésekből várható tetemes nyereséggel? A G7 idézi az alapítvány beszámolóját is, amely szerint 

a pénzből „kevésbé jövedelmező, de a magyar hagyományokat és értékeket teremtő, őrző vállalakozások és szervezetek támogatása” is megoldható lesz.