Hétfőn derült ki, hogy a jövőre érkező Stadler KISS motorvonatok 30 centivel magasabbak, mint az eddig használt FLIRT-ök, így nem férnének el az alagutakban.
A MÁV keddi közleménye szerint az új vonatok közlekedését csak akkor hátráltatja műszaki akadály, ha a nyári menetrendi időszakban a Balaton és Velencei tó felé is közlekednének. Itt ugyanis át kellene menniük a Déli és a Kelenföldi pályaudvar közötti alagúton, amibe nem férnének be.
És a MÁV arra jutott, hogy nem az új vonatok túl nagyok, hanem az alagút túl kicsi, szóval átépítik. A Déli és a Kelenföldi pályaudvar közötti alagút átépítésének műszaki megvalósítását és finanszírozását a járműbeszerzési projekt keretében a MÁV és a MÁV-START közösen vizsgálja.
Közölték azt is, hogy egyébként 2020-tól a szerelvényeknek adottságainak megfelelő, Budapest környéki vonalakra állítják a 11 új, emeletes KISS motorvonatot. A MÁV szerint a Budapest-Vác-Szob és Budapest-Cegléd-Szolnok vonalak jelentős forgalma indokolta az emeletes vonatok beszerzését. A vasúttársaság szerint a közlekedésüket egyik vonalon se hátráltatja műszaki akadály.
A MÁV-START Zrt. 2017. augusztusában írt alá szerződést 11 emeletes KISS motorvonat szállításáról a Stadler Bussnang AG.-vel. 2018 decemberében újabb 8 szerelvényről állapodtak meg, és további 21 vásárlását tervezik. A korszerű utastájékoztató rendszerrel, wifivel, hálózati csatlakozókkal és kamerarendszerrel fölszerelt járművek a főváros környéki szakaszok mellett az újszászi, a székesfehérvári és a győri vonalon is forgalomba állhatnak. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.