Lerobbant a Wizzair gépe, egy komplett repülőgépnyi ember rekedt Londonban

utazás
2019 június 26., 18:45

Az Index tudósítása szerint kerek egy napja nem tudnak eljutni Budapestre egy Wizzair-járat utasai, akiknek kedden 20.25-kor kellett volna elvileg felszállniuk a londoni Gatwick reptérről. 

A gépnek technikai hibája adódott, ezért a már fedélzeten ülő utasokat - nagyjából 250 embert - három óra után leszállították a repülőről. 

Wizzair, Airbus A320
photo_camera Wizzair, Airbus A320 Fotó: Ujvári Sándor/MTI/MTVA

 Mint az utasok beszámolóiból kiderült, az utasok csak egy részének tudott szállást biztosítani a légitársaság, a többieknek be kellett érniük 7 font értékű ételutalvánnyal, de a várakozók közt volt olyan, akik ezt a vócsert is csak hajnali 2.45 magasságában kaphatta kézhez.

Többek közt kisgyerekkel utazók is azzal szembesültek hajnalban, hogy nincs hol aludniuk, és információt sem kaptak arról, mikor indulhatnak el Budapestre. 

Sokan a reptéren éjszakáztak. Volt szó arról, hogy délben elindul a gép, de erre végül nem került sor, és egészen másnap estig nem szállt fel gép az utasokkal. A Wizzair közleményben kommentálta az esetet, ebben többek közt azt írták: 

„A Wizz Air üzletpolitikájával és az EU szabályozásával összhangban munkatársaink tájékoztatták jogaikról az utasokat, frissítő italokat és élelmiszert biztosítottak számukra, illetve választhattak, hogy átfoglaljuk őket egy másik járatra, megtérítjük nekik a viteldíjat, vagy jóváírjuk WIZZ számlájukon a viteldíj 120 százalékát. Azoknak az utasoknak, akiknek az elérhető szállodai szobák hiánya miatt nem tudtunk szállást biztosítani, vagy akik nem kívántak élni ezzel a lehetőséggel, a Wizz Air megtéríti a felmerült és a wizzair.com honlapon bejelentett költségeit. (...) A Wizz Air őszintén elnézést kér a hosszú késés okozat kényelmetlenségért, de az utasok, a személyzet és a repülőgépek biztonsága továbbra is a legfontosabb légitársaságunk számára.”

A légitársaság a szerda kora délután küldött közleményében délutáni indulást ígért, de erre a lap szerint nem került még sor. 

„Többen is arra panaszkodtak, hogy a Wizz Air nem igazán kommunikál az ott rekedtekkel, aztán este hét előtt nem sokkal közölték az utasokkal, hogy Budapestről küldenek értük egy gépet” - írja még az Index.  

A kormány múlt héten fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizzairrel szemben egy a fentihez hasonló frankfurti eset miatt. (Index)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.