A kormány fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a Wizz Air és a Kartago Tours ellen

fogyasztóvédelem
2019 július 01., 20:53

A Miniszterelnökség közölte, hogy ma Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egyetértésével Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár utasította a Fővárosi Kormányhivatalt, hogy indítson fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Air légitársaság, valamint a Kartago Tours utazási iroda elmúlt napokban tapasztalt utastájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban.

A Miniszterelnökség közölte: a Wizz Air légitársaság június 25-i London-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak, június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járaton történt helytelen utastájékoztatás miatt kell vizsgálatot indítani az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított magatartás miatt.

A Wizz Air Airbus A320-200 repülője Eindhovenben 2018-ban.
photo_camera Illusztráció: Nicolas Economou/NurPhoto

Vizsgálat indul a Kartago Tours által szervezett tunéziai utazásokkal kapcsolatban is, amik során 144 utas 16 és 26 órás reptéri várakozás után indulhatott csak útnak.

A közlemény szerint minden ilyen esetben szigorúan vizsgálják, hogy az utazási szolgáltatást nyújtók megfelelően tájékoztatták-e az ügyfeleiket, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e.

A kormány az előző héten fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Airrel szemben egy hasonló, frankfurti eset miatt. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.