Az idei nyár nagy újdonsága, hogy a májusban beindult kölcsönzésnek hála, végre Budapesten is rollerpályává változtak a járdák. A Lime szolgáltatásának lényege, hogy egy telefonos app segítségével lehet elektromos meghajtású rollereket bérelni, amiket aztán BÁRHOL ott lehet hagyni a belvárosban.
Az egyik legszebb parkolást, amit valaha láttam, pont a szerkesztőség bejárata előtt mutatta be valaki.
A roller már hajnalban ott állt a járda közepén, amire később egy autó is jó érzékkel parkolt fel, így már tényleg csak két kis sávon lehet elhaladni. Ugyanakkor a felállás tagadhatatlan előnye, hogy a többi rolleres már csak nehezen tudna itt elhaladni.
Ha pedig valakinek eszébe jutna félretenni, egyből sípolni kezd.
A mindenhol széthagyott elektromos rollerek ellen nálunk eddig csak az V. kerületben léptek fel: július elején egyszerűen begyűjtötték a szabálytalanul széthagyott rollereket és segwayeket, amiket a Lime csak közigazgatási eljárás után kapott vissza. Ehhez még egy rendeletet is hozott az önkormányzat, miszerint engedély kell a rollerek kiadásához, ami miatt a Lime inkább kivonult a Belvárosból.
Európa többi nagyvárosában már egységesen próbálják visszaszorítani a rollereket. Párizsban, ahol már 12 rollerszolgáltató 20 ezer rollerével lehet gurulni, a főpolgármester sebességkorlátozással, bírságokkal és a cégek számának korlátozásával próbál rendet tenni. Brüsszelben pedig szeptembertől jelölik ki azokat a zónákat, ahol nem lehet parkolni velük. Ráadásul a francia és brüsszeli felmérések azt mutatták, hogy a rollerek inkább a gyaloglást, a biciklizést vagy a tömegközlekedést váltották ki, de az autókból nem lett kevesebb az utakon.
Ha valaki még a fentieknél is szebb rollerparkolást lát, küldje el a megirom@444.hu-ra.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.