21 új troli áll forgalomba Budapesten

közlekedés
2019 szeptember 26., 16:02

Forgalomba állnak az új Solaris-Skoda trolibuszok Budapesten - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.

Közleményükben kiemelték: a tíz szóló és tizenegy csuklós Solaris-Skoda trolibusz sikeresen teljesítette a tesztüzemet és az utasok nélküli próbafutást, így ettől a héttől ütemezetten forgalomba állnak a fővárosban.

photo_camera Fotó: BKK Facebook


A légkondicionálóval is felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket.

Jelenleg a főváros útjain 36 ilyen gyártmányú és típusú, de korábbi generációból származó jármű közlekedik. A trolik legalább négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot.

Az összes új járművet kamerákkal szerelték fel, ami növeli az utasok biztonságát és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében vagy az elkövetők azonosításában - tették hozzá.

A közlemény szerint a "Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés" a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió 3,891 milliárd forinttal támogatja. A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó több mint 3,9 milliárd forint.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.