Dorosz Dávid, klímavédelmi ügyekért felelős főpolgármester-helyettes kedden az RTL Klubnak azt mondta, a következő 5 évben mindenképp szeretnék korlátozni a dízelautók használatát legalább Budapest belvárosában, ezzel is javítva a levegő minőségén, és az autósoktól (függetlenül az üzemanyagtól) szednének valamilyen díjat a jövőben a belvárosba való behajtásért, és bár az interjúban Dorosz ezt nem volt hajlandó dugódíjnak nevezni, az általa felvázolt konstrukció lényegében ezt jelenti. (Magyarország vállalt valamiféle dugódíjat a 4-es metróért kapott EU-s támogatásért cserébe.)
A Miniszterelnökség most közleményben reagált: „A kormány eddig sem támogatta, ezután sem támogatja a Demszky-korszakban bevállalt dugódíj bevezetését. Amennyiben Karácsony Gergely ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni.”
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.