A kormány továbbra sem támogatja a dugódíjat

Dorosz Dávid, klímavédelmi ügyekért felelős főpolgármester-helyettes kedden az RTL Klubnak azt mondta, a következő 5 évben mindenképp szeretnék korlátozni a dízelautók használatát legalább Budapest belvárosában, ezzel is javítva a levegő minőségén, és az autósoktól (függetlenül az üzemanyagtól) szednének valamilyen díjat a jövőben a belvárosba való behajtásért, és bár az interjúban Dorosz ezt nem volt hajlandó dugódíjnak nevezni, az általa felvázolt konstrukció lényegében ezt jelenti. (Magyarország vállalt valamiféle dugódíjat a 4-es metróért kapott EU-s támogatásért cserébe.)

A Miniszterelnökség most közleményben reagált: „A kormány eddig sem támogatta, ezután sem támogatja a Demszky-korszakban bevállalt dugódíj bevezetését. Amennyiben Karácsony Gergely ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni.”