A kormány továbbra sem támogatja a dugódíjat

Dorosz Dávid, klímavédelmi ügyekért felelős főpolgármester-helyettes kedden az RTL Klubnak azt mondta, a következő 5 évben mindenképp szeretnék korlátozni a dízelautók használatát legalább Budapest belvárosában, ezzel is javítva a levegő minőségén, és az autósoktól (függetlenül az üzemanyagtól) szednének valamilyen díjat a jövőben a belvárosba való behajtásért, és bár az interjúban Dorosz ezt nem volt hajlandó dugódíjnak nevezni, az általa felvázolt konstrukció lényegében ezt jelenti. (Magyarország vállalt valamiféle dugódíjat a 4-es metróért kapott EU-s támogatásért cserébe.)

A Miniszterelnökség most közleményben reagált: „A kormány eddig sem támogatta, ezután sem támogatja a Demszky-korszakban bevállalt dugódíj bevezetését. Amennyiben Karácsony Gergely ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni.”

Vannak olyan időszakok, amikor kulcsfontosságú, hogy mindenki gyorsan megbízható információkhoz juthasson. Mi a 444-nél minden nap ezen dolgozunk.

Amennyire tőlünk telik, igyekszünk segíteni eligazodni ebben a gyorsan változó, bizonytalan helyzetben.

De ehhez nekünk is szükségünk van a ti segítségetekre. A lap már eddig is csak a ti támogatásotokkal tudott működni, és a most következő időszakban ez várhatóan még inkább így lesz. Ahogy lelassul a gazdaság és az élet, teljesen érthető módon kevesebb lesz a hirdetés is.

Nekünk viszont most kell a legjobban teljesítenünk, amikor a legnagyobb szükségetek lehet ránk. Hogy a legpontosabb információk birtokában tudjatok döntést hozni a saját életetekről, egészségetekről, biztonságotokról.

Ezért arra kérünk, hogy ha teheted, támogasd a munkánkat. Akár néhány száz forint is számít.

Koronavírus Hírek, háttér
Kapcsolódó
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.