Két hír az elmúlt napokból:
A Momentum ezt a két hírt kapcsolta össze, amikor a vasútvonal építésének leállítását kezdte követelni a kormánytól.
Szerintük ugyanis szerint „ez a beruházás önmagában felesleges, és különösen a vírusjárvány sújtotta egészségügyi és gazdasági válságban egyáltalán nem időszerű, sőt, kifejezetten káros Magyarországra nézve! A kormány állítsa le a vasútvonal építésével kapcsolatos összes beruházást, az erre szánt 590 milliárd forintot pedig fordítsa a magyar egészségügyre és a magyarok munkahelyének megőrzésére!”
Emlékeztetnek rá, hogy Gulyás Gergely tegnapi bejelentése alapján körülbelül 34 milliárd forintot vonnak el az önkormányzatoktól, mely „ennek a beruházásnak a töredéke, viszont több önkormányzat működését, ezzel az idősek és karanténban élők napi ellátását is veszélyezteti.”
A Momentum szerint „különösen felháborító, hogy ezzel a beruházással nem csak Mészáros Lőrinc, Orbán Viktor strómanjának zsebét tömi a kormány - mivel a magyarországi szakasz kivitelezésével meglepő módon egy a felcsúti milliárdos érdekeltségébe tartozó cég lett megbízva -, hanem Kína zsebét is. Afelé a kínai állam felé adósítja el Orbán Viktor Magyarországot, amely a jelenlegi vírusválság egyik fő indikátora a titkolt információk és késői cselekvések okán, és amely ország a járványból fakadó gazdasági válságot kihasználva kínálja silány minőségű áruit többszörös áron a szorult helyzetben lévő európai nemzeteknek.”
Megjegyzendő, hogy a politikában és a médiában 590 milliárdosként rögzült beruházásról kötött szerződés értéke dollárban van megadva, az Opus Global tőzsdei közzététele szerint 2,078 milliárd dollár, ami a forint zuhanása miatt mai értéken már 700 milliárd forint.
Érdekes adat: három napja elindult az első hosszútávú tehervonat Vuhanból, ez többek között a Mészáros-cégcsoport által építendő Budapest–Belgrád-vasútvonalhoz hoz ellátás - írja az Index.
Tegnap a Momentum elnöke, Fekete-Győr András arról posztolt, hogy az oligarchák is beszállhatnának a válságkezelésbe. Tiborcz István - akinek Mészárossal közös vagyonkezelője a napokban nyert 2 milliárdot kikötőfejlesztésre - még korábban, március közepén két új lélegeztetőgép árát adományozta az Uzsokinak