Csődöt jelentett a Hertz, a világ egyik legrégebbi és legnagyobb autókölcsönző cége

Feliratkozás a Járvány hírlevélre

Minden hétköznap elküldjük, amit a járványról tudni érdemes. Iratkozz fel, és vigyázzunk egymásra!

A légiközlekedés és a turizmus leállása miatt hirtelen senki sem bérelt autót, ami néhány hónap alatt földre tudta vinni a világ egyik legnagyobb, patinás autóköcsönzőjét is. 

Az Amerikában csődvédelmet kérő Hertz, amely 102 éve egy tucatnyi Ford T-modellel kezdve a kölcsönzést, és ami akkora gigacéggé nőtt, aminek 667 ezer kölcsöjárműve és 40 ezer dolgozója van, a 2008-as válság óta hatalmas adósságokat nyögött ugyan, de a dolgok éppen mostanában kezdtek jól alakulni nekik. A működésük nyereségessé vált és azon belül is nőtt a forgalom, sőt még az idei év januárja és februárja is jócskán, 6 százalékkal túlszárnyalta az előző év azonos időszakát. 

Csakhogy a járvány miatt gazdasági leállás a mérete ellenére szinte azonnal le tudta nullázni a céget. A hatalmas adósságteher miatt ugyanis nagyon feszes az üzleti tervük, amibe egyszerűen nem fért bele a bevételek teljes elapadása. A működési hiteleik melett ugyanis folyamatosan fizetniük kell a hatalmas járműflotta díjait is. Amikor képtelenek voltak kigazdálkodni egy soros törlesztőrészletet, inkább gyorsan csődvédelmet kértek, bár a cégnek még egymilliárd dolláros készpénztartaléka van. Ez teszi lehetővé, hogy most, amikor lassan újraindul az élet, a csődeljárás ellenére a napi működést ne kelljen leállítaniuk.

A csődvédelem nem vonatkozik a cég európai, ausztráliai és új-zélandi ágára és a csak a nevet használó franchise partnereikre.

A folyamatosan új autókat beszerző cégnek a járványon kívül gazdaságilag az sem tett jót, hogy Amerikában nagyot estek a használtautó-árak, mert így jelentősen le kellett értékelniük a flottájukat. 

A Hertz villámgyors összecsuklásában az is szerepet játszott, hogy a cég a konkurencia több cégéhez képest - az Avis-hoz hasonlóan - különösen épít a repülőtéri kölcsönzésre és kevesebb lerakata van más helyeken. Így a légközlekedés leállása őket még az átlagnál is keményebben sújtotta.

(via New York Times)

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem