A vajdasági Sajtószabadság Alapítvány is kiáll az Index ellehetetlenített szerkesztősége mellett

Reggel 4 hírlevél
Amit tudni kell, minden reggel.

Szerbiából a Családi Kör hetilapot, a Szabad Magyar Szó internetes újságot és annak szerb nyelvű változatát, a Slobodna rečet kiadó Sajtószabadság Alapítvány az első, ami hallatja a hangját az Index-ügyben, az alábbi közleményt kiadva:

„A Sajtószabadság Alapítvány aggodalmát és felháborodását fejezi ki amiatt, hogy a magyar politikai hatalom újabbnál újabb független médiaszervezetet tesz lehetetlenné vagy sajátít ki. Ezúttal az Index a célpont.

A legolvasottabb magyar hírportált átjátszották a kormánypárti médiabirodalom egyik legbefolyásosabb szürke eminenciásának, aki a szerkesztőség számára átláthatatlan reklámbevételt kezelő cég felét birtokolja. A szerkesztőség azonnal érzékelte a veszélyt, amire hírportálunk, a Szabad Magyar Szó már korábban is figyelmeztetett. Napokon belül vezérigazgatók jöttek-mentek, majd a főszerkesztőt rúgták ki – és végül a szerkesztőség jelentős része felmondott.

A hatalomnak tehát a teljes közmédia, sőt a »nemzeti stratégiai fontosságúvá« nyilvánított, félezer médiát összezáró KESMA sem elég. Talán mert tudják – és tartanak tőle –, hogy a magyar emberekhez még mindig eljut – ha egyre kevesebb csatornán is – a féktelen korrupció és cinizmus híre.

A Sajtószabadság Alapítvány igazgatóbizottsága szolidaritását fejezi ki a hatalmi arrogancia legújabb médiaáldozataival, és ismételten leszögezi, hogy független, professzionális sajtót kizárólag állami, párt-, illetve oligarchikus befolyás nélkül lehet és érdemes művelni.”

Pénteken az Index több mint 80 munkatársa mondott fel, miután a héten a tulajdonos alapítvány igazgatóságát vezető Bodolai László felmentette Dull Szabolcs főszerkesztőt. Fábián Tamás leírta, miért döntöttek a távozás mellett. A hír bejárta a nemzetközi médiát is, péntek este több ezren álltak ki az Index mellett Budapesten. Az ügy hátteréről ebben a cikkben írtunk: Hideg és számító hatalom végezte ki az ország legolvasottabb lapját. A távozó indexesek friss Facebook-oldalát egy nap alatt már 150 ezren belájkolták.