Motorhiba miatt kényszerleszállást kellett végrehajtania egy Boeing 737-8 Max típusú repülőgép háromfős személyzetének december 22-én, ami Arizonából Montreálba tartott.
Az Air Canada szóvivőjének jelentése szerint a motorhiba nem sokkal felszállás után jelentkezett, ezért a személyzet úgy döntött, hogy leállítja az egyik hajtóművet, majd a gépet nem sokkal később letették Tucsonban.
A szóvivő szerint ezek a gépek egy hajtóművel is képesek repülni, és a személyzet is ki van képezve az ilyen helyzetekre.
A Boeing 737-8 Max géptípus december elején szállhatott újra fel, mert a géptípus 2019 márciusa óta nem repülhetett, miután fél éven belül két ilyen gép is lezuhant. Mint azóta tudjuk, nem egyedi meghibásodás, hanem súlyos tervezési mulasztások miatt, amiket a Boeing ráadásul igyekezett titokban tartani az engedélyező hatóságok, a pilóták, és a repülőt használó légitársaságok előtt is. A repülőgép-típus hibáiról Király András kollégám részletesen írt cikkeket, amiket ezen a gyűjtőoldalon lehet megtalálni. (Guardian)