Miután Josh Frydenberg ausztrál pénzügyminiszternek és Mark Zuckerbergnek sikerült megegyeznie, az ausztrál parlament megszavazta az új médiatörvényt, ami előírja a Facebooknak és a Google-nek, hogy csak akkor közölhetnek híreket, ha előtte megegyeztek a hírszolgáltatókkal, ami azt is jelentheti, hogy egyes tartalmak megjelenítéséért fizetniük kell.
Vagyis a most jóváhagyott törvényváltozat megfelel annak a megállapodásnak, amit a Facebook kötött a kormánnyal kedden. A megegyezésnek köszönhetően a Facebook mostantól újra lehetővé teszi az ausztrál híroldalak posztjainak megosztását, ami az elmúlt napokban szünetelt.
„A törvény célja a piaci erő kezelése, amely egyértelműen a Google és a Facebook birtokában van” – mondta a törvényt kidolgozó Rod Sims, aki hozzátette, azért kellett ez a törvény, mert a médiacégek és hírszolgáltatók egyenként nem tudtak volna megegyezni ezekkel a cégekkel, akiknek viszont szükségük van a hírekre.
Többen viszont amiatt aggódnak, hogy a Facebook először leginkább a nagyobb cégekkel állapodik majd meg, így a kisebb, regionális ausztrál lapok kimaradhatnak a jóból.
A Facebookot üzemeltető cég PR-igazgatója, Nick Clegg szerdán közölte, hogy a következő három évben globálisan legalább egymilliárd dollárt fektetnek a hírtartalom-fejlesztésbe.
Miután Kanada az ausztrálokhoz hasonlóan egy médiatörvény bevezetését fontolgatja, a Facebook bejelentette, még az idén tervezi, hogy kanadai hírszolgáltatókkal is kötnek megállapodásokat. (AP/MTI)