Reciklálnak egy lebontásra ítélt hidat Budapesten.
A Magyar Építők cikkéből és Vitézy Dávid BFK-vezérigazgató fb-posztjából derül ki, hogy a lágymányosi Rákóczi-hídhoz tapadó déli vasúti híd elbontása után az egyik nagy fém hídelem sorsa nem az enyészet lesz.
Az egyik, 97-98 méter támaszközű elemből ugyanis kétszintes, felül gyalogos, alul biciklis hidat építenek az óbudai szárazföld és a Hajógyári sziget összekötésére a Szentlélek tér - vagyis a HÉV-megálló - magasságában, nem messze az autós H-hídtól. A hídra a HÉV melletti Zichy-kastély belső udvaráról lehet majd feljutni a gyalogosoknak.
Az egész projektet azért lehet gazdaságosan megvalósítani, mert az új híd helyszíne miatt a hatalmas elemet egyben oda lehet szállítani uszállyal, így nem kell komoly költséggel szétbontani és újraszegecselni-hegeszteni.
A hidat a Speciálterv tervezi, a megvalósítás időpontjáról megkérdeztem Vitézyt, hiszen a beruházó az általa vezetett BFK.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.