A közösségi média a kampány egyik kiemelt terepévé vált, amit az is elég jól jelez, hogy pártok, politikusok és a politikai tömbökhöz köthető szervezetek és influenszerek mekkora összegeket költöttek az ellenzéki előválasztás előtt arra, hogy Facebookon, Youtube-on, Instagramon vagy akár a Tiktokon hirdessék magukat. A Facebook összegzéséből pedig elég jó képet alkothatunk arról, hogyan zajlik a kampány az online térben.
A kormánypárti és ellenzéki politikusok és furcsa, politikához csapódott, de pártokhoz hivatalosan nem kötődő figurák együtt bőven százmilliós nagyságrendben hirdették magukat Facebookon az előválasztás előtti hónapokban. Viszont a nagy Facebook-költést nem igazán sikerült győzelemre váltani: Karácsony Gergely háromszor annyiért hirdetett ezen a felületen, mint Dobrev Klára, Márki-Zay Péter pedig mindkettőjükhöz képest elenyésző költekezéssel futott be harmadiknak. Az ellenzéki pártok és politikusok mellett viszont a Fidesz és a kormány kommunikációs gépezetébe beépülő influenszerek és fura “híroldalak” is öntötték a pénzt a Facebook-hirdetésekbe az előválasztás alatt. Megnéztük, ki mennyiért és hogyan hirdetett az első forduló előtt a legnagyobb közösségi médiában.
Támogasd a munkánkat, csatlakozz a Körhöz, hogy elérd az exkluzív tartalmainkat!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.