A nagyvonalú közmédia 4 év után újra beengedi 5 percre az ellenzéket a stúdiójába

A keddi közleményében mérhetetlen nagyvonalúságát igyekezett bizonygatni a magyar közmédia. Dobos Menyhért a közmédia választási irodájának elnöke azt mondta, hogy törvényi kötelezettségén túl is biztosít médiafelületet a pártoknak, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy jövő szerdától három héten keresztül szerdán és csütörtökönként az M1 és a Kossuth Rádió reggeli műsorsávjában,

a reggel 8-as hírek előtt minden párt kap 5 percet, hogy bemutatkozzon. A bemutatkozás azért sem érthat, mert az elmúlt 4 évben a közmédia nézői nem nagyon láthattak ellenzéki politikust az M1 stúdiójában. 2018-ban is csak a választások miatt kaptak 5-5 percet a pártok, így valaki legalább beszélt az orvoshiányról, Tiborcz vagyonáról, Semjén Zsolt rénszarvasvadászatáról vagy az Orbán család hatvanpusztai birtokáról.

A pártok szereplési sorrendje megfelel a Nemzeti Választási Bizottság február 26-án tartott sorsolásának eredményeként a pártlisták szavazólapon való megjelenésének. A közlemény legszórakoztatóbb mondta szerint „ennek célja, hogy a közmédia felületet biztosítson ahhoz, hogy a magyar választópolgárok hiteles forrásokból ismerhessék meg minden induló párt és politikai szövetség programját, így a legszélesebb körű, kiegyensúlyozott információk birtokában hozhassák meg döntésüket április 3-án”. Az továbbra sem derült ki, hogy erre a hiteles ismeretszerzésre miért csak négyévente egyszer adnak lehetőséget.

A héten a Direkt36 nyújtott betekintést a magyar közmédia mindennapjaiba, így például kiderült, hogy az MTI tudósítóit a minisztériumi sajtósok sokszor telefonon utasítják, hogyan írjanak meg egy anyagot, egy másik cikkben pedig azt mutatták be, hogyan cenzúrázzák a koronavírusról, az oroszokról vagy az ellenzékről szóló híreket.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt