A kormány a kampányidőszakban bruttó 3,7 milliárd forintot költött el a nemváltós népszavazás hirdetéseire az erre kiválogatott nyomtatott és elektronikus sajtóban, írja az Állami Számvevőszék honlapján közzétették adatok alapján a K-Monitor. „Ez önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, ami jól mutatja az állami kampányolás erejét” -tették hozzá. A civil szervezet számításai szerint a legnagyobb arányban a Mediaworks kiadványainak közel közel 70 százalék jutott ebből az összegből. A teljes listát táblázatos formában is közzétették.
A K-Monitor megjegyzi, hogy ez még nem a teljes össze, hiszen ehhez még hozzájönnek a közterületi hirdetések, a TV, a rádió, a Facebook és a Youtube. Így a szervezet becslése szerint a teljes Védjük meg kampány ára akár a 10 milliárdot is meghaladhatja. Ennek az összege akkor derül ki, ha Rogán Antal minisztériuma közzéteszi az erről szóló szerződését, amit az állampárti propagandán meggazdagodó Balásy Gyula cégeivel kötöttek. A népszavazás a nagy költések ellenére is érvénytelen lett.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.