Az Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) mint önálló intézmény megszűnik. A párhuzamos állami struktúrák megszüntetése érdekében, projektjeit az Építési és Beruházási Minisztérium (ÉBM) veszi át – ezt válaszolta a tárca sajtóosztálya a Népszavának, de más részleteket az ügyben már nem osztottak meg.
Pedig az NKK is csak idén júliusban jött létre, amikor átnevezték a Lázár Jánoshoz került Budapest Fejlesztési Központot és menesztették a teljes menedzsmentjét. Lázár akkor bejelentette, hogy a válság és az orosz-ukrán háború miatt felülvizsgálják a teljes állami projekt-listát. Ezután felfüggesztettek minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg a Magyarország szomszédjában zajló háború miatti tartalékképzésre hivatkozva. A cég korábbi vezetőjét, Vitézy Dávidot közben az új kormány megalakulása után közlekedési államtitkárrá nevezték ki.
Ahogy a Népszava írja, a BFK sok projektet vitt, ezek összértékét 3-4 ezer milliárd forintra becsülte korábban Vitézy Dávid. A beruházások közé tartozott több vasúti fejlesztés, a Ferihegyi gyorsforgalmi út átépítése, a Nyugati Pályaudvar átalakítása, a Galvani híd, vagy éppen a recski nemzeti emlékpark, a csepeli és a városmajori közpark, amelyek átalakítási terveit nem sokkal a választások előtt mutatták be.
A beruházások folytatásáról a kormány dönt majd az Építési és Beruházási Minisztérium javaslatára, és nem valószínű, hogy a fővárosi fejlesztések kerülnek első helyre.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.