Felkavarta a kormány a nyár végi állóvizet, amikor bejelentette, hogy kisebbségi tulajdonrészt vásárol a Vodafone magyarországi cégében. A többségi részvénycsomag sem kerül messze a kormány köreitől, azt a Mészáros Lőrinc cégeit egykor irányító Jászai Gellért vezette 4iG vásárolja meg. A csomagért mai árfolyamon 715 milliárd forintnak megfelelő eurót fizet majd az állam és a cég. A felvásárlás pikantériája, hogy az állam és a 4iG már egy másik telekom szolgáltatóban, a Yettelben, korábbi nevén Telenorban is tulajdonrészt vásárolt.
Gaál Gellért, a Concorde értékpapír Zrt. vezető részvényelemzője szerint ez az ár nagyjából a kétszerese lehet a Vodafone piaci árának, vagyis
a magyar állam, nehéz gazdasági helyzet ide, leállított állami beruházások és költségcsökkentés oda, nagyon borsos árat hajlandó fizetni azért, hogy megkaparintson egy telekom céget.
A szakértővel összeültünk egy gyors helyzetelemző podcast interjúra arról, hogyan alakítja át a magyar telekommunikációs piacot a felvásárlás, mekkora szereplő lesz ezután ezen a piacon az állam és a 4iG, honnan lesz egyáltalán pénz erre az üzletre, és mit érezhetnek meg ebből az ügyfelek.
Mohamedek között, Keith Richards és Yves Saint Laurent nyomában. Igazság és hitelesség a belső sávban. Nyelvtudomány és esztétikai terror. Pápázás. Tusfürdőmaffia a siralomházban.
Podcastunkban Vida Kata pszichológus, gasztroblogger beszélgetett Lu Boennel, a 101 étteremcsoport alapító tulajdonosával gyerekkoráról, a Ramenka és a 101 Bistro alapításáról, és arról, hogy mitől lesz autentikus egy kínai étel.
Bede Márton elmagyarázza a kínai konyha legnagyobb gurujának a hortobágyi palacsintát. Tartsunk már jobbra az autópályán! Cinikus békebrókerek. Már alig virul a fityula, fogynak a szóvicces filmcímek.
A hazai vállalatok jelenleg nem profittermelő eszközként használják a kontrollingot, hanem aktuális helyzetük leírására, a múltbeli adataik értelmezésével. Podcastunkban arról beszélgettünk, hogyan lehetne ezt másként csinálni.
Podcastunkban többek közt arra keressük a választ, lehet-e egyáltalán tervezni még a választások előtt, mire készülhetnek a vállalatok, és hogyan lehet sikerrel megoldani jövőbeni kihívásokat.