A University of Technology Sydney (UTS), a Bergisch Gladbach-i Ipari Egyetem és a Greenpeace Németország kutatóinak jelentése szerint a Toyota, a Volkswagen és a Hyundai/Kia jóval több benzin- és dízelautót gyártana, mint amennyi még fenntartható lenne a globális felmelegedés megfékezése érdekében – írja a Guardian.
A kutatók az UTS által kifejlesztett klímamodell segítségével számították ki a globális szén-dioxid-kibocsátási keretet - vagyis hogy mennyi szén-dioxidot bocsáthat ki a világ úgy, hogy a párizsi klímamegállapodásban kitűzött 1,5 Celsius-fokon belül maradjon. Ez az érték 53 Gt.
A jelentés szerint „az 53 Gt-os szén-dioxid-kibocsátás további 315 millió belső égésű motoros jármű értékesítését teszi lehetővé 2022-től”. De 315 millió helyett ez várhatóan 645 és 778 millió lesz, ami 105-147 százalékos túllépést jelent.
A jelentés szerint a Toyota várhatóan 63 millióval több benzin- és dízelautót gyártana, mint amennyi fenntartható lenne, ezt követi a Volkswagen 43 millióval és a Hyundai 39 millióval.
Sven Teske, az UTS docense és a jelentés társszerzője szerint emiatt 2030-tól be kellene tiltani az új benzinüzemű járművel gyártását, és onnantól kezdve minden újonnan forgalomba kerülő járműnek elektromosnak kell lennie.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.