Akkora veszteséget termelt a luxusjachtot birtokló Euroleasing, hogy nehéz elképzelni, miből csengetik ki az évi 2,4 milliárdos üzemeltetési költségeket

ÉLET
2023 augusztus 10., 06:30

Ahogy azt tegnap a 444 is megírta, az Euroleasing Pénzügyi Szolgáltató Zrt. nevű magyar lízingtársaság a hivatalos tulajdonosa a Rose d’Ornak, a NER legújabb szuperjachtjának, amelynek fedélzetén Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea olaszos családként, vagyis inkább magánemberként nyaralgat.

Mészáros Lőrinc a ROSE D'OR szuperjachton. Volt miből nyaralni az OPUS tulajdonosának.
photo_camera Mészáros Lőrinc a ROSE D'OR szuperjachton Fotó: Németh Dániel/444

Az Euroleasing egyetlen részvényese ráadásul nem más, mint Mészáros Lőrinc szuperbankja, az MHB Bank.

És nem ez az egyetlen izgalmas dolog a céggel kapcsolatban, a Népszava azt írja: cégbírósági bejegyzések szerint az Euroleasing Zrt. tavaly 18 milliárd forintos bevétel mellett 1,6 milliárdos veszteséget könyvelt el.Ilyen veszteség mellett pedig már az is kérdéses, hogyan tudná fizetni a cég a 62 méteres, 12 kabinos, 14 fős legénységet foglalkoztató Rose D’Or teljes üzemeltetési költségét, amely egy jachfigyelő portál szerint körülbelül évi 2,4 milliárd forintra rúg. A Népszava hozzáteszi: a korábbi években is „csak” 1,7 milliárd forint körül alakult az Euroleasing Zrt. nyeresége. A cég mérlegadatai csak 2022 decemberéig ismertek, míg a hajó 2023 júliusában került az MBH-leányvállalat tulajdonába.

És ha már szóba került az MHB, érdemes azt is megemlíteni, hogy Mészáros Lőrinc szuperbankja komoly állami segítséggel jött létre három pénzintézet fúziójából, hogy ellensúlyozzák az OTP fölényét a pénzügyi piacon (erről itt írtunk bővebben).

A bank elnök-vezérigazgatójától, Barna Zsolttól pedig annyira nem áll távol a NER-jachtok világa, hogy Németh Dániel kollégánk 2021-ben őt is lefilmezte a Lady Mrd fedélzetén.

A NER-es univerzum legújabb csodahajóját is Németh Dániel találta meg az olasz partoknál, és elsőként ebben a cikkünkben mutattunk meg azt.

Update: Ugyan az Euroleasig 1,6 milliárdos veszteséget könyvelt el tavaly, lízingcégként minden bizonnyal a szuperjacht lízingelésével foglalkozik, így a Népszava cikkében az a részlet nem teljesen világos, hogy a Rose d'Or üzemeltetési költségeit ki állja.