Az inflációnak hála nagyot drágulhatnak jövőre az autópálya-matricák

közlekedés
2023 augusztus 17., 17:34

Az autopalyamatrica.hu az Építési és Közlekedési Minisztérium nyilatkozatára hivatkozva azt írja, hogy a jövő évi autópálya-matricák árai megint inflációkövetők lesznek, és az árakat az augusztusi infláció mértéke szabja majd meg.

A 2022-es árakhoz képest már idén is nagy volt a drágulás. A mostani inflációval számolva kb. 15 százalékos díjemelés jöhet, így a 2024-es matricák várható árai személyautóknál így alakulnak:

  • a heti (10 napos) matrica ára 5 500 forintról 6 330 forintra,
  • a havi 8 900 Ft-ról 10 240 Ft-ra,
  • a megyei (éves) 5 720 Ft-ról 6 580 Ft-ra,
  • az éves (országos) 49 190 Ft-ról 56 570 Ft-ra emelkedhet,
  • az egynapos matricáról még nincs információ, de korábbi hírek szerint akár 5100 forint is lehet.

Júniusban derült ki, hogy az EU-nak hála végre Magyarországon is jöhet az egynapos autópálya-matrica, 2024-től ugyanis minden tagállamban kötelező lesz bevezetni.

Nyitrai Zsolt, a kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője (k), Benkő Tibor honvédelmi miniszter (j8), Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára (j7), Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára (j6), Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója (j5), Zsiga György, a Colas Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója (j4), Tóth Sándor, a Colas Út Zrt. vezérigazgatója (j3), Sipos Zsolt, a He-Do Kft. ügyvezetője (j2), Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (b11), Pajtók Gábor, Heves megyei kormánymegbízott (b10), Juhász Attila Simon, a Heves Megyei Közgyűlés elnöke (b9), Mirkóczki Ádám (Egységben a Városért Egyesület), Eger polgármestere (b8), Habis László (Fidesz-KDNP) Eger volt polgármestere (b7), Nagy Csaba (Fidesz-KDNP), Füzesabony polgármestere (b6), Sári László (Fidesz-KDNP), Kerecsend polgármestere (b5), Vámosi László (Fidesz-KDNP), Andornaktálya volt polgármestere (b4), Orosz József, Nagytálya polgármestere (b3) és Hanuszik Csaba (Együtt Maklárért Egyesület), Maklár polgármestere (b2) átvágja a nemzeti színű szalagot az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös gyorsforgalmi út átadóünnepségén Maklár közelében 2020. július 20-án.
photo_camera Nyitrai Zsolt, a kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője (k), Benkő Tibor honvédelmi miniszter (j8), Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára (j7), Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára (j6), Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója (j5), Zsiga György, a Colas Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója (j4), Tóth Sándor, a Colas Út Zrt. vezérigazgatója (j3), Sipos Zsolt, a He-Do Kft. ügyvezetője (j2), Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (b11), Pajtók Gábor, Heves megyei kormánymegbízott (b10), Juhász Attila Simon, a Heves Megyei Közgyűlés elnöke (b9), Mirkóczki Ádám (Egységben a Városért Egyesület), Eger polgármestere (b8), Habis László (Fidesz-KDNP) Eger volt polgármestere (b7), Nagy Csaba (Fidesz-KDNP), Füzesabony polgármestere (b6), Sári László (Fidesz-KDNP), Kerecsend polgármestere (b5), Vámosi László (Fidesz-KDNP), Andornaktálya volt polgármestere (b4), Orosz József, Nagytálya polgármestere (b3) és Hanuszik Csaba (Együtt Maklárért Egyesület), Maklár polgármestere (b2) átvágja a nemzeti színű szalagot az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös gyorsforgalmi út átadóünnepségén Maklár közelében 2020. július 20-án. Illusztráció: Komka Péter/MTI/MTVA

Tavaly az állam 35 évre Mészáros Lőrincnek és Szíjj Lászlónak adta a teljes gyorsforgalmi úthálózat kezelését.