Erősen kezdte a hetet a magyar vasút: a Mávinform Facebook-oldalára hétfő reggel 4:56 és 8:16 között, azaz 3 óra 20 perc alatt 7 poszt került ki nem induló, nem onnan induló, máshová vagy más úton menő, esetleg pótlóbusszal helyettesített vonatokról. Sőt, már a vasárnap éjszakát egy hétfői vonatkimaradás beharangozásával zárták (miszerint a Bakonyszentlászlóról 5:08-kor Győrbe induló személyvonat nem közlekedik, helyette buszozni kell – bár ha valaki ezzel indult volna munkába, lehet, hogy a 22:53-as posztolás idején már aludt).
A vasútföldrajz és a korai vonatozás híve ezen túl is számos kellemetlen meglepetéssel szembesülhettek hétfő hajnalban. Aki például a Pápáról 5:39-kor Csornára indulni hivatott vonattal utazott volna, az vonat nélkül maradt, és ha ezt nem vette volna észre, 5:57-kor már a MÁV Facebookjáról is megtudhatta. A vonalon egyébként egész nap pótlóbusz jár.
Különös természeti jelenséget figyelhettek meg a 70-es és a 120a vonalon vonatozni próbálók, amit legjobban talán a város-odébbtolódás fogalmával írhatunk le. A Nagykátáról 6:41-kor induló vonat ugyanis a nagyjából húsz kilométerrel odébb lévő Sülysápról indult, míg a Szobról 8:26-kor induló vonat a hasonló távolságban lévő Verőcéről indult (hogy melyik hánykor, az nem derült ki az úgynevezett tájékoztatásból).
Nemcsak az induló, hanem a célállomás sem minden esetben biztos a MÁV-nál: a Sopronból Keletibe indult Scarbantia IC a Keleti helyett Kelenföldön befejezi viszontagságos, már induláskor 40 perces késéssel kezdődött, momentán 91 perces késésnél járó útját. Ennek egyenes következményeként a Keletiből induló Ikva IC a Kelenföldről indul.
Ezekhez képest az már csak apróság, hogy egy vonat terelve, Szolnok-Újszász helyett Szolnok-Cegléd felé jut el Békéscsabáról a Keletibe, hogy a Tópart IC Nagykanizsa és Balatonszentgyörgy között, míg a Balaton IC Balatonszentgyörgy és Keszthely között pótlóbusszá változott, vagy hogy reggel egy EuroRégió vonat nem közlekedett Bécs és Győr között.