A Boeing vasárnap közölte, hogy több hibajavítást el kell végeznie mintegy ötven, még le nem szállított 737 Max repülőgépen, ami potenciálisan késleltetni fog néhány közeljövőbeli szállítást. A bejelentést azért kellett megtenniük, mert egyik beszállítójuk, a Spirit AeroSystems két rosszul fúrt lyukat fedezett fel néhány törzsön.
A Boeing, amely azzal került a figyelem középpontjába, és áll azóta is légügyi hatósági vizsgálat alatt, hogy január 5-én kiszakadt egy ajtódugó – a törzs egy ajtót helyettesítő része – egy 737 Max 9-es gépen, azt is közölte, hogy a forgalomban lévő gépeik biztonságát ez nem befolyásolja, azok a 737-esek tovább repülhetnek.
„Múlt csütörtökön egy beszállító értesített, hogy a 737-esek néhány törzsében két lyukat nem pontosan a mi követelményeinknek megfelelően fúrtak ki” – fogalmazott Stan Deal, a Boeing Commercial Airplanes vezérigazgatója a személyzetnek írt levelében. A Boeing a Reuters kérdésére megerősítette a megállapításokat. Iparági források szerint az ablakkereten fúrt lyukaknál merült fel távolsági probléma.
Ez a cég szerint „nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát”, ezzel indokolták, hogy az összes 737-es biztonságosan üzemelhet tovább. A levél szerint ugyanakkor a Boeing vezetése szerint „körülbelül 50 le nem szállított repülőgépen utómunkálatokat kell majd végezni”.
A cég gépeivel az ajtódugós eset óta más incidensek is történtek, legutóbb egy felszálláshoz készülő repülőjük orrkereke esett le Atlantában, előtte egy cargo járatuknak lángoló hajtóművel kellett kényszerleszállást végrehajtania.