Sok tankerületben még mindig csak 18 forint/kilométer üzemanyag-támogatást kapnak a pedagógusok, míg más tankerületekben megadják a maximális 30 forint/kilométert, de olyan is van, ahol 20 vagy 25 forintot adnak. Egy visegrádi pedagógus, Babinszki Márta egy táblázatban gyűjtötte össze a 444-nek, hogy mennyire eltér tankerületenként, hogy hol, mennyit fizetnek, miközben a tankerületek minden kérdésben mindig a „rendszerre” hivatkoznak.
A kormány 2023. január végén döntött úgy, hogy az addigi 15 forint helyett duplájára emeli a munkába járás támogatását, és akár 30 forintot is kaphat a munkavállaló kilométerenként, de minimum a 60 százalékát, azaz 18 forintot kötelező kifizetni. Ez volt az az időszak, amikor az orosz-ukrán háború miatt felnyomott üzemanyagárakat ismét piaci alapon kellett megfizetnie a magyaroknak, miután 2022 decemberében a kormány kivezette az ársapkát. Ennek köszönhetően az addig rögzített 480 forintról a 95-ös benzin ára 641 forintra, a dízel ára 699 forintra emelkedett. Az üzemanyagárak azóta sem lettek sokkal jobbak, sőt április 3-án elérték a tavalyi őszi csúcsot, így a kutak átlagára a benzin esetében 645 forint lett, a gázolajé pedig 652 forint.
Ennek ellenére a tankerületek többségében még mindig a minimum összeget fizetik meg, míg egyes tankerületek valahogy mégis ki tudják gazdálkodni a 30 forintos üzemanyag-támogatást. A visegrádi tanár egy 16 ezres tanár-csoportban kérdezte a pedagógusokat, hogy mennyi támogatást kapnak a munkába járásra, nem minden tankerületből érkezett válasz, de a legtöbből igen. Ezeket ebbe a háromoldalas táblázatban foglaltuk össze.
De talán még beszédesebb a következő grafikon, amin jól látszik, hogy a tankerületek döntő többségében 18 forintos támogatást adnak, egy-két tankerületben ennél picivel többet.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!