„Mi aggasztja a legjobban önt és a családját Magyarországgal kapcsolatban?” Ez az egyik első kérdés, amire válaszolnia kell azoknak, akik vállalják a már az elején nyolc percesnek meghatározott közvélemény-kutatást, amit jelenleg is végez az Amarone Kft.
Ez a cég, amely 2021-ben azzal hívta az embereket, hogy „támogatná-e az LMBTQ-mellett kiálló Márki-Zay Pétert? Melyik szimpatikusabb önnek, a migránspárti Brüsszel, vagy a határok sérthetetlenségét védő magyar kormány?”
Idén február elején pedig ők voltak azok, akik megmérték, hogy le kell-e mondania Novák Katalinnak. Illetve egészen pontosan akkor az Amarone Call Express nevű divíziója telefonálgatott, a hvg.hu el is jutott azokban a napokban a cég debreceni telefonos központjába.
Most már Amarone Kft-ként mutatkoznak be az operátorok, és azzal kezdik, hogy „önnek vagy a családjának mi a legaggasztóbb kérdés ma Magyarországon?” Erre szabadszavas választ kell adni, de a további kérdésekben már válaszlehetőségeket is adnak.
A beszélgetés, amit hallottunk, már az elején majdnem megszakadt, mert nagyon nehezen értette meg a válaszokat az operátor. „Bocsánat, nagyon nehezen hallom, mert nagyon sokan dolgozunk egy helyen” – mondta a hívott alanynak.
A további kérdésekben felmerült, hogy a hívott fél szimpatikusnak tartja-e Donáth Annát, Dobrev Klárát, Gyurcsány Ferencet, Toroczkai Lászlót, Orbán Viktort és Magyar Pétert, vagy sem.
Annál a kérdésnél, hogy „kit látna szívesebben miniszterelnökként?” már csak két válaszlehetőség volt megadva: Orbán Viktor vagy Magyar Péter.Az is érdekelte őket, hogy az alany mit tart fontosabbnak: a békét és a biztonságot vagy a Fidesz korrupciós ügyeit? Válaszolni kellett arra is, hogy „Ön szerint mi lesz az inflációval?” Itt az emelkedni fog/megáll/mérséklődik lehetőségek közül lehetett választani. Külön érdekelte a kutatókat, hogy a hívottak hova sorolják Magyar Pétert. Következetesen baloldali, inkább baloldali, középen áll, inkább jobboldali, vagy következetesen jobboldali – ezeket lehetett választani.
Az Amarone call centerese érdeklődött azután is, hogy látták-e a közmédián megrendezett vitát. Érdekes volt az a kérdés is, amely így szólt: Mit érez Magyarországgal kapcsolatban? Itt ezek közül lehetett választani:
büszkeség, hazaszeret/félelem, aggodalom/düh, csalódás.A hívás végén ezúttal is felajánlották a hívottnak, hogy regisztráljon a telefonospanel.hu nevű oldalon, ahol pontokat gyűjthet, utalványokat, focijegyeket és fizetséget kaphat az, aki további kutatásokban is részt vesz. A hvg.hu erről azt írta márciusban, hogy a Telefonos Panel volt az, amely a többi között arról kérdezett a kegyelmi botrány közepén, hogy „Szigorítaná-e a hozzáférést a médiában vagy más internetes felületeken megjelenő, LMBTQ-emberekkel kapcsolatos tartalmakhoz?”