Akár 38 százalékos büntetővámot is kiszabna a kínai elektromos autókra az Európai Bizottság

külföld
június 12., 16:42

Peking jelentős állami támogatással segíti meg a kínai elektromos autóipart, mesterségesen alacsonyan tartva ezzel az árakat, ami komoly csapást jelent az európai autógyártóknak, ezért az EU büntetővámot szabna ki, írja a BBC.

photo_camera Fotó: BAY ISMOYO/AFP

Tavaly szeptemberben a Bizottság vizsgálatot indított, ez várhatóan novemberben zárul le, de a sajtóközlemény szerint az EU már július 4-től ideiglenes vámokat vethet ki az uniós gyártók védelmében, ha nem sikerül megállapodni a kínai hatóságokkal. A vizsgálat megindítása előtt kevéssel, szeptemberi évértékelőjében Ursula von der Leyen is úgy fogalmazott, hogy Kína elönti a globális autópiacot az olcsó elektromos autókkal, és ezt nem nézhetik tétlenül.

Az autógyártókat, akik együttműködtek a vizsgálatban, átlagosan 21 százalékos, míg azokat, akik nem működtek együtt, 38,1 százalékos vámmal sújtják. Három vállalatra egyedi adót vetnek ki: a BYD 17,4 százalékos, a Geely 20 százalékos, a SAIC 38,1 százalékos vámot kapna. A nem kínai autógyártók, amik Kínában is gyártanak néhány elektromos járművet, beleértve az uniós székhelyűeket, például a BMW-t, szintén érintettek lesznek.

A kínai elnök magyarországi látogatása előtt azt írtuk, hogy a kínai gazdaság csapdába esett, és nemcsak az EU-val, de lassan az egész világgal ütközőpályára került.