Egynapos balatoni strandolásra mentünk július 6-án, szombaton a barátnőimmel, a terv az volt, hogy a reggel 8-as vonattal indulunk Balatonalmádiba, és valamelyik késő délutánival érkezünk vissza Kelenföldre. Okulva a korábbi horribilis balatoni vonatélményekből, és figyelembe véve azt, hogy a nyár egyik legmelegebb hétvégéjén valószínűleg másoknak is eszébe jut a Balatonon hűsölni, úgy döntöttük, első osztályra váltunk jegyet, hogy biztosan legyen klíma, és akkor se legyen semmi baj, ha egy órát kell valahol állnunk a sínek túlmelegedése vagy felsővezeték-szakadás miatt. Akkor még nem tudtuk, hogy pont az évi egyszer megrendezett balatoni retró vonat hétvégébe csúszunk bele.
Az első intő jel lehetett volna, hogy nagyon drága volt a jegy. Míg a másodosztályon 2500-ért lehetett volna utazni, addig az első osztály majdnem a duplájába került, 4190 forintba. Ugyan csodálkoztunk, mert korábban csak 900 forint volt a másod- és az első osztály közötti jegykülönbség, azt gondoltuk, biztos árat emeltek vagy valami balatoni/nyári pótlék miatt kerül ennyibe. Körülbelül egy évvel ezelőtt írtam arról cikket, hogy egyre többen váltanak az 1., illetve 1+ osztályú kocsikba jegyet, ugyanis ezekben nem csak a büfé, de a kulturált, tágas környezet miatt az embernek szinte Nyugat-Európa érzése van a MÁV-on.
Amikor begördült a Csabai Tekergő névre keresztelt vonat, elsőnek az tűnt fel, hogy nagyon kék. A második viszont, hogy bárhogy keressük a vágyott nyugat-európai típusú kocsit, csak egy régi szerelvényt találunk a vonat elején 1-es felirattal.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!