A Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Airrel szemben. A GVH közleménye szerint szerint a cég foglalási rendszere sérti a szakmai gondosság követelményét, és azt gyanítják, hogy a szolgáltatási díjakkal kapcsolatosan lényeges információkat hallgatnak el.
A légitársaságot legutóbb augusztus 3-án büntette meg 308 millió forintra a GVH, mert a hivatal szerint elhallgatta, hogy a csomagban árult „többletszolgáltatások” külön-külön is megvásárolhatók, ezzel a drágább csomagok irányába terelte az utasokat.
Az újabb versenyfelületi eljárást azért indították, mert a Wizz Air foglalási rendszere nem biztosítja a kiszámíthatóság és a megbízhatóság érvényesülését,
ugyanis a különböző eszközökön elérhető azonos szolgáltatások díjai egyes esetekben eltérőek lehetnek.
A GVH szerint elhallgatja a társaság azt is, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása még nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, az csak tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul, írta a GVH.