A Szikra Mozgalom parlamenti képviselője, a Párbeszéd frakciójában ülő Jámbor András arról tett fel írásbeli kérdést, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmának tervezett bővítése milyen mértékű további zajterheléssel jár, és hogyan tervezik azt kezelni.
A fideszes Fónagy János, Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára ezt válaszolta:
„A repülőtér környezetében alkalmazott fel- és leszállási eljárások kialakításánál olyan alapvető kritériumokat vettek figyelembe, hagy a lakott területek lehetőség szerinti elkerülésével (forgalmas útvonalak, ipari területek felett történő haladással) és a folyamatos emelkedés biztosításával csökkentsék a lakossági érintettséget és a káros anyag kibocsátást.
A környezeti zaj kezelésére vonatkozó jogszabályi környezet stratégiai zajtérképek és intézkedési tervek ötévenkénti elkészítését, zajgátló védőövezet kijelölését és az azzal kapcsolatos intézkedések végrehajtását, valamint zajmonitor rendszer üzemeltetését írja elő a nagyforgalmú repülőterek részére. A zajmonitor rendszer által mért légiközlekedési zajterhelést a légügyi hatóság folyamatosan ellenőrzi. Tekintettel arra, hogy az említett kerületekben nincs zajhatárérték túllépés, illetve a Budapest feletti repülési eljárások kialakításánál a forgalom biztonságos lebonyolítása mellett a lakossági érintettség minimalizálását vették figyelembe, jelenleg nem indokolt azonnali zajcsökkentő intézkedés végrehajtása.
„A kormány a repülőtér új üzemeltetőjével együttműködve arra törekszik, hogy a helyi lakosságot minél kisebb zajterhelés érje.”
Júliusban írtunk arról, hogy Zuglóban nagyon magas a zajszennyezettség, és a reptér szerint a széljárás, az orosz–ukrán háború, a foci-Eb és a nyári menetrend okozta a szokásosnál durvább hangzavart.