Lázár János tíz ígérete közül „persze több is naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen ötlet, de annyi biztosan látszik belőle: az élesedő politikai versenynek van hatása. Mostantól például minden egyetemista a 945 forintos vármegyebérletéből 94 forintot visszakap majd, ha havi ötször késik a vonata húsz percnél többet” - kommentálta Vitézy Dávid a közlekedési miniszter 10 pontos vállalását. Szerinte
„A tavaly még 3000 milliárdos, akkor épp öt pontos óriási vasútfejlesztési ígéretekből nem lett semmi, már a pontok közül is eltűntek. Maradt ez az összesen 20 milliárd forintnyi tíz pont, a komoly pálya- vagy pályaudvar-fejlesztések, új járműbeszerzések mind eltűntek már a beígért pontok közül is. Továbbra is a MÁV új Kopaszi gáti üvegpalotája a legnagyobb magyar hazai forrásból finanszírozott vasúti beruházás - sőt, lassan az egyetlen. A Lázár János által leállított vasúti nagyberuházások pedig továbbra is a fiókban pihennek.”
Vitézy szerint míg „Csehország vagy Lengyelország 1000 milliárd forint fölött költ csak idén vasútfejlesztésre, és arról beszélnek az ottani miniszterek, hogy melyik vonalon mikor lesz 200 km/h sebesség, nálunk Lázár ma már egyenesen irreálisnak minősítette az ilyen sebesség elérését Magyarországon.”
„Marad tehát a lassú haladás, késő vonatok, régi járművek, de legalább tisztább lesz a WC (ha teljesül a mai ígéret) és kapunk vissza egy kis pénzt, ha eleget panaszkodunk. Ja, és persze a hosszú távon legfontosabbat se felejtsük: a nagy budapesti és a vidéki pályaudvarok és a mögöttük található, rendkívül értékes óriási fejlesztési területek eközben ellenérték nélkül 99 évre épp magánkézbe kerülnek, elveszítik közvagyon jellegünket, ahogy ezt ma ismét büszkén, saját javaslataként tálalta az építési és közlekedési miniszter”
- zárta posztját Vitézy.