Új mozdonyok érkeztek a MÁV-hoz, méghozzá olyanok, amiket az gyárt, akivel Lázár nem akart barátkozni

közlekedés
január 24., 09:45

Magyarországra érkezett három újabb Vectron-mozdony – indította röviden és tömören közleményét a MÁV, majd azzal folytatták, hogy ez a lépés része annak a – járműflotta megerősítésére és korszerűsítésére vonatkozó – vállalásnak, amit Lázár János építési és közlekedési miniszter a január elején tartott Közlekedésinfón fogalmazott meg

Mint írják, „2025-ben 15 nagyteljesítményű dízel és 40 db villanymozdonnyal, összességében tehát 55 db korszerű mozdonnyal bővül” a MÁV vasúti járműparkja, é 2026 első félévében további 15 korszerű villanymozdony érkezik még.

„Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően 2026 nyaráig a napi forgalomban közlekedő minden második villamos mozdonyunk korszerű lesz, az IC járatoknak pedig közel 90%-a fog korszerű, nagyteljesítményű mozdonnyal közlekedni” – írták, és hozzátették, hogy „ez az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-erősítése, ami érdemben járulhat hozzá a kiszámíthatóbb, pontosabb vonatközlekedéshez”.

Azt már nem írták le a most Magyarországra érkezett Vectronokról, hogy azokat egyébként a Siemens gyártja, Lázár pedig 2023-ban azt mondta, hogy a járműpark felújításánál a kormány már nem számít a német Siemens cég közreműködésére, mert, „már nem barátkozunk velük”.