Budapest metróvonalain eddig a vonatok minden ajtaja egyszerre, automatikusan nyílt és záródott, de szombattól gombnyomásra nyílnak az ajtók a 2-es és 4-es metrón.
Az állomásra érkező Alstom-kocsik ajtajai ezentúl nem nyílnak automatikusan, a ki- és beszálláskor az utasoknak kell megnyomniuk az ajtónyitó gombot, amikor az zölden világít – közölte a BKK.
Az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés kezdetén az ajtónyitó gombok inaktívakká válnak, a rajtuk látható zöld fény kialszik. A jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem felszállni, sem leszállni.
Az ajtókat odazárás elleni védelemmel látták el: ha egy ajtó érzékeli, hogy a szárnyai közé akadály (valaki vagy valami) került, akkor a zárási folyamata megszakad, majd lassan folytatódik.
A megváltozott ajtóműködésről a BKK hangbemondással is tájékoztatja az utazókat, hogy fel tudjanak készülni az új rendre.
A BKK szerint a világ sok nagyvárosában már jól ismert szelektív, vagy más néven egyedi ajtónyitási rend bevezetésével az ajtók elhasználódása jelentősen csökkenthető, a járművek légkondicionálásának hatékonysága pedig javítható.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.