Szeptember közepén kezdte el a BKK járatni a budapesti 3-as villamos vonalán az új, spanyol CAF-villamosok közül 8-at, ám úgy tűnik, szombaton már csak egy közlekedik a vonalon.
Pedig a BKK tájékoztatása szerint az utóbbi hetekben sorozatosan nőtt a számuk a vonalon, eleinte 2, majd 5, végül 8 alacsonypadlós CAF-ot járatott már, most azonban a BKK valósidejű menetrendes térképe, a Futár szerint csak egy közlekedik éppen, miközben a menetrend szerint 8 alacsonypadlósnak kellene járnia.
Az "utolsó 3-as CAF", a 2206-os jelű 13:30 perckor a Határ útnál járt, a többi villamos azonban a TW 6000-es, azaz a hannoveri villamosként ismert típus a pályán.
A főváros összesen 47 új villamost vásárolt a spanyol gyártótótl, amelyek nagy része jövő évtől kerül forgalomba a felújított 1-es villamos pályáján, de ősztől a rövidebb, 34 méteres szerelvényeket a 3-as villamos vonalán is használhatták már az utasok.
Az új villamosok kivonásáról egyelőre nem közölt a BKK semmit, de talán köze lehet ahhoz, hogy az utóbbi héten egy tesztüzemben közlekedő CAF balesetezett Budapesten az egyes vonalán.
A balesetről akkor a BKK azt közölte, hogy: "November 6-án hétfőn 16:23-kor egy próbafutást végző CAF villamos egyelőre tisztázatlan okok miatt nekihaladt egy menetrend szerint közlekedő TATRA villamosnak. A baleset az 1-es villamos vonalán, a Hengermalom útnál történt. Személyi sérülés nem történt, a baleset okait és körülményeit szakértők bevonásával vizsgálják."
Igaz, ez a szerelvény a hosszú, 345 főt szállítani képes 56 méteres jármű volt, a 3-as villamos vonalán a rövidebb, 34 méteres szerelvények közelekednek illetve közlekedtek.
A BKK-t megkérdeztük a jelenség okáról.
Update: Megjött a BKK válasza, valóban a múlt heti baleset miatt vonták ki a villamosokat.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.