Ezt az aluljárót valószínűleg akkor sem tudná lassabban felújítani a magyar állam, ha direkt szívatni akarná a székesfehérváriakat

közlekedés
2016 április 05., 11:46

"Hosszú előkészítést követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajlik a székesfehérvári vasútállomás komplex felújítása. Ennek keretében kerül sor a Széchenyi úti közúti és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítésére is."

Ezt 2014. augusztusában írta a székesfehérvári önkormányzat honlapja. Valószínűleg akkor még úgy érezték, hogy ez sikeres projekt lehet, mármint amit tényleg megkönnyíti a közlekedést, és amiért hálásak lesznek a választók.

Akkor, azt ígérték, hogy 2015. március 21-ig kész lesz a dolog, addig pedig irányonként egy-egy sávon lehet majd közeledni.

A felújítás egy 24 milliárdos nagyobb uniós projekt része, amit az állami Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) egy három cégből álló konzorciumnak ítélt oda. Honlapjukon azt írták, hogy a Dömper Kft-vel kötöttek szerződést az egész munkára.

2014. augusztus 18-án (illetve az azt megelőző hétvégén) elkezdődött a munka.

Ami azóta is tart. Most már másfél éve.

photo_camera

Ez az a szakasz, amivel a vállalt határidő után egy évvel sem sikerül dűlőre jutniuk.

"A híd kb. 40 méter hosszú. A 2x2 sávos út egy-egy sávja zárva van, a másik sáv felváltva járható jelzőőr irányításával. Az út a 8-as, 81-esés a 62-es utakat köti össze és Székesfehérvár legnagyobb ipari parkjához vezet. Minden nap hatalmas dugó van, és 20-30 perc az átjutás ideje."

Ezt írta a felújításról egy olvasónk, akitől a képeket is kaptuk.

Az önkormányzat, ami a projekt indulásakor még szívesen beszélt a felújításról, most a NIF Zrt-hez irányított bennünket, amikor az építkezésről kérdeztünk. A NIF-nél egészen egyszerűen nem válaszoltak arra a kérdésre, hogy miért tart ennyi ideig a munka, de azt megígérték, hogy most már tényleg-tényleg mindjárt (májusra) kész lesznek. Addig viszont párszor még sajnos teljesen le kell zárni az utat, napközben, máskor nem megy.

Én ennek a NIF-es válasznak a végigolvasása után kezdtem el keresgélni, hogy olyan helyeken mennyi ideig tart egy ilyen kaliberű építkezés, ahol nem a magyar állam kezében futnak össze a szálak.

Autópálya felüljáró építés, 2012, Egyesült Államok, 4 nap

link Forrás

Autópálya híd lebontása és az új beépítése, 2015, Egyesült Államok, 4 nap

link Forrás

Autópálya-híd építése, Egyesült Államok, 2013, 2 nap

Vasúti töltés alatt futó aluljáró építése, Ausztrália, 2011, 22 óra

link Forrás

Közúti vasúti aluljáró építése, Anglia, 2014, 4 nap

link Forrás

Vasúti aluljáró felújítása, Magyarország, 2014-2016, 623 nap

photo_camera

A lényeg nem is csak az, hogy meddig tart az egész építkezés. Az elemek legyártásával együtt az nem a videókon látható pár nap vagy óra, persze egy 40 métere vasúti híd aluljárójánál nem is másfél év.

Az igazán fontos, hogy a projekt meddig akasztja meg a környék forgalmát.

Ezt a részt tudják hétvégére vagy éjszakára időzíteni, és maximum pár napra lecsökkenteni azokon a helyeken, ahol szempont, hogy ne legyen külön szar azoknak, akik használni szeretnék az utakat.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.