Nemzeti autóbusz-gyártási stratégia kidolgozásáról és végrehajtásáról határozott a kormány a magyarországi buszgyártás versenyképessége érdekében, közölte a kormányszóvivő szerdán, a kormányülés szünetében az MTI-vel.
A kabinet a következő három évben olyan buszgyártási stratégiát dolgoz ki és hajt végre, amely biztosítja, hogy a magyar buszgyártás minőségi és mennyiségi szempontból egyaránt helyt állhasson a rendkívül éles nemzetközi versenyben.
A Budapesttel folyó tárgyalásokon is azt kérték, hogy a főváros vegye figyelembe ezt a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő fontosságú kormányzati szándékot.
Kovács Zsoltán ezzel nyilván az éppen 9 hónapja húzódó budapesti buszbeszerzési mizériára is utalt, amelyről részletesen itt írtunk.
Nagyon egyszerűen azon megy a vita, hogy
A BKV és Tarlós István főpolgármester az első kettőbe belemenne, de a második esetben az államtól kér segítséget, hogy az kompenzálja a drágább magyar és az olcsóbb külfdöli közti árkülönbözetet.
A Fővárosi Közgyűlés csütörtökön dönt az ügyben. A jelenleg elérhető előterjesztés szerint az első verzió a valószínű, azaz import buszokat vennének, ám mivel ezt az állam nem támogatja, csak a tervezettnél kevesebbet.
Az előterjesztés ugyanakkor "b.) változatként" számol a második verzióval, ám egyelőre a kormány legfrisebb kormányhatározata épp arról szól, hogy pénzt buszra nem ad az állam Budapestnek. (MTI/444)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.