Több tízezer követője lett ennek a lánynak Instagramon, mire kiderült, hogy nem is létezik

Média
2016 október 06., 11:31
comments 129

A 25 éves párizsi fiatal, Louise Delage elképesztő tempóban gyűjtötte maga köré a követőket Instagramon. Csak augusztus elsején regisztrált, de másfél hónap alatt több mint hatvanezren követték már.

Posztjai alapján egy tipikus jómódú nyugat-európai fiatal életét élte: lógott a haverjaival, vacsorázni járt, bulikba kötött ki, ezeket mindig hashtagekkel dokumentálta. Pont úgy használta az Instagramot, mint rengeteg kortársa világszerte, látványos is volt, hogy mennyivel több követője van, mint a hasonló korú/életű fiataloknak.

Delage a hónapok során több mint 150 fényképet posztolt oldalára. Ilyeneket:

link Forrás
link Forrás
link Forrás
link Forrás

Bár ez elsőre nem feltűnő, de a képekben volt még egy közös pont. Mindegyik fotón felbukkant az alkohol valamilyen formában: vagy egy borosüveg lógott be oldalról, vagy egy buliban volt látható egy koktél, vagy városi sétához magával vitt üveg sör került elő.

Mint kiderült, éppen ez volt az egésznek a lényege. Delage utolsó posztja egy videó volt, amiben kiderült, hogy nem létező személyről van szó: a BETC reklámügynökség terméke, és a fiatalok alkoholfogyasztási szokásaira akarták vele felhívni a figyelmet.

A kampányt az Addict Aide rendelte meg és mint a BETC vezetője, Stépheane Xiberras elmondta, azzal akartak foglalkozni, hogy mennyire nehéz felismerni valaki olyasvalakinek a függőségét, aki közel áll hozzánk.

link Forrás

A kamu Instagram-felhasználó pont olyan személy volt, akivel a párizsi fiatalok gyakran találkoznak. És akiről sosem gondolnánk, hogy bármiféle függősége van.

Kiderült az is, hogy mivel tornászták fel ennyire Delage követőinek számát Instán: napi három posztja harminc-harminc hashtaggel ment ki és egy algoritmus figyelt arra, hogy a tinédzserek körében legnépszerűbb, legbefolyásosabb felhasználókat kövessék be, mert az ő visszakövetésük aztán megdobta a Delage követőinek számát is.

A kampány amúgy sikeres volt, az utolsó posztot, ami a fiatalkori alkoholfüggőség veszélyeire figyelmeztet, több mint 160 ezren látták. (Guardian)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.