Az Európai Bizottság Joint Research Centre (JRC) laboratóriumának vizsgálatai eredménye szerint fennáll annak a gyanúja, hogy a motorvezérlő szoftver az Audi legújabb A3-as modelljében is kedvezőbb károsanyag-kibocsátási értékeket produkál, mint a tényleges használatkor – írja a Süddeutsche Zeitung.
Az Audi egyik legnépszerűbb modelljének számító A3 a német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt (KBA) mérései alapján a legjobb, „Euro 6”-os környezetvédelmi besorolást kapta meg. De a JRC mérőpadon végzett tesztekkel a károsanyag-tisztítás kikapcsolására következtetni engedő jeleket vélt felismerni a mérési eredményekben.
Az Audi szóvivője azt mondta: az Audi A3 2,0 literes TDI motorja „független” mérések szerint is megfelel az „Euro 6” környezetvédelmi norma követelményeinek, a JRC vizsgálatairól pedig a konszern semmiféle információval nem rendelkezik. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.