A MÁV belső vizsgálatot tartott és bocsánatot kér az "elrabolt" utasoktól

közlekedés
2017 november 23., 15:05
comments 77

Óriási felzúdulást keltett az a 444-en kedden közölt utasbeszámoló, ami annak a Zolinak - és jó pár társának - a kalandos hétfő esti utazását mesélte el, aki munka után vonattal akart hazajutni a Nyugatiból. Egy baleset miatt felborult a menetrend, Zoli pedig, akik alapos informálódás után szállt fel egy járatra, csak menetközben tudta meg, hogy annak megváltoztatták az útvonalát, de annyira, hogy a Nyugati után legközelebb Szolnokon áll meg. Zoli tényleg nem tudott leszállni és bár hatkor elindult haza a munkából, éjjel tízre ért csak oda.

(Később egy korábban szintén a MÁV által elrabolt bróker elmesélte nekünk, hogy hasonló helyzetben ő az ablakon át kiugrott az éppen lassító váci vonatból.)

Az ügyben akkor kérdéseket küldtem a MÁV-nak, akik most válaszoltak. A lényeg az, hogy alapos belső vizsgálatot tartottak, és Magyarországon egészen ritka módon elismerték a felelősségüket az ügyben és bocsánatot is kérnek az érintettektől.

A MÁV levele szerint az egész kavarodást az okozta, hogy

Hétfőn este 17:02-kor, Pestszentlőrinc és Vecsés között egy tehervonat elgázolt egy tiltott helyen átkelő ismeretlen személyt, aki a baleset következtében életét vesztette.

A közlekedés az egyik irányban egy órával később, a másik irányban csak este 8 tájban indult újra, de eddigre egy rakás járat torlódott már össze. Emiatt történt, hogy 2 járatot, a 18:20-as, Nyíregyházára induló Hajdú Intercityt és a Záhonyba 5 perccel később induló sebesvonatot kerülő útonalra tereltek Újszász-Szolnok felé. Utóbbival utazott Zoli is.

A MÁV vizsgálata azt találta, hogy bár a jegyvizsgálók mindent megtettek az utasok tájékoztatására - indulás előtt kétszer is végigjárták a vonatot és szóltak az utasoknak, hogy kerülő úton fognak haladni, illetve egyikük ezek után oda is állt a vonat végéhez és ugyanezt elmondta az érkező utasoknak - mégis sikerült elbaltázni az utastájékoztatást:

A belső vizsgálatok alapján kiderült ugyanakkor, hogy a kerülő útvonalra irányított InterCity és a sebesvonat indulását megelőzően félrevezető és pontatlan információk hangzottak el az állomáson a hangos utastájékoztatás során. Emiatt a vasúttársaság elnézést kér mindazoktól, akik nem értesültek az útvonal változásáról, ezért tévedésből a vonaton maradtak, és csak később érték el úti céljukat.

A MÁV levele az érintett utasoknak szóló praktikus információval zárult:

Kérjük érintett utasainkat, hogy forduljanak a MÁV-START ügyfélszolgálatához, amely az észrevételeket megvizsgálja és válaszol az utasok kérdéseire, az esetlegesen felmerülő kompenzációs igényeket egyedileg elbírálja. A panaszok elbírálása a benyújtott kárigény alapján, a konkrét kár igazolását követően egyedileg történhet. Információnk szerint a hétfői kialakult helyzet miatt eddig a vasúttársasághoz nem érkezett észrevétel.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.