A Nemzeti Sport főszerkesztője elmagyarázta, miért helyes kidobni a 444-et a felcsúti arénából, és miért nem sportszerű kritikát megfogalmazni a focira költött milliárdok miatt

2018 április 2., hétfő 12:04
499

Hétvégén a 444 három munkatársa ellátogatott a felcsúti Pancho Arénába egy meccsre. Mivel az utóbbi években a 444 több újságírója is próbált regisztrálni a felcsúti sajtóirodán, hogy tudósítóként bemehessen a meccsekre, de minden esetben visszautasították az akkreditációs kérelmeket, a hétvégén kollégáink simán vettek jegyet és beültek a nézőtérre.

Innen lefényképezték a pufimellényt villantó Orbán Viktort, aztán jött egy biztonsági őr, aki azt mondta, nem fényképezhetnek, mert azt tiltja a házirend. A házirend természetesen nem tiltja ezt, viszont egy Monty Python-filmbe illő csellel végül kitessékelték őket a stadion területéről.

A történet bejárta a magyar internet legtávolabbi zugait is, és fontos beszédtéma lett a Facebookon.

Miután az ATV-s Somos András is megosztott egy posztot, ami erről szólt, a kommentelők között feltűnt a Nemzeti Sport főszerkesztője, Szöllősi György is, aki korábban a Puskás Akadémia sajtófőnöke volt, és most is az akadémia mellett működő Puskás Intézet igazgatója, akármit is csináljon e minőségében.

Szöllősi először arról kezdett beszélni, hogy egy ideális világban ő kb. csak sportújságírókat engedne akkreditálni ilyen meccsekre, például a Szöllősi által elnökölt Magyar Sportújságírók Szövetségének tagjait. Szerinte ugyanis a 444 igazából nem is azért akar bejutni a Pancho Arénába, hogy az ott zajló meccsekről tudósítson, hanem a célunk a „politikai provokáció”.

A mostani kivezetésről azt írta, hogy a 444 megsértette a házirendet, mert munkatársaink tudósítóként vettek részt az eseményen annak ellenére, hogy nem volt sajtóakkreditációjuk.

Ezzel az érvrendszerrel ugye több probléma is van. Egyrészt az, hogy a 444 eddig soha nem kapott sajtóakkreditációt egyetlen felcsúti meccsre, akárhogy kértük.

Munkatársaink ezért jeggyel, nézőként mentek be a meccsre, Szöllősi szerint azonban azzal, hogy egy profi géppel fotóztak a nézőtérről, lényegében szolgálatba helyezték magukat, és onnantól kezdve nem a nézőkre, hanem az újságírókra vonatkozó szabályokat kell rájuk nézve figyelembe venni, így pedig Szöllősi szerint jogos, ha az akkreditáció hiányára hivatkozva kiteszik őket.

A kikísérés során azonban senki nem hivatkozott erre, de még ha ez felmerült volna, akkor sem világos, hogy ha a nézőtérről nem tilos fotót készítenie a nézőknek, akkor nekünk miért volt az, ugyanolyan jeggyel. Arról nem is beszélve, hogy a 444 használt már az arénában ülő nézőktől kapott fényképeket, amiket jegyvásárlás után a stadionban készítettek, és elküldtek nekünk. Azzal az akadémiának nem volt semmi problémája.

Szöllősi egyébként ugyanebben a vitában nemcsak a 444 kidobásával kapcsolatban érvel klasszishoz méltóan, hanem a magyar foci pénzügyi helyzetével kapcsolatban is, ugyanis elkezdte fejtegetni, hogy a tao nem közpénz, hanem cégek magánadománya. Mikor többen is szembesítették azzal, hogy a Kúria már kimondta jogerős ítéletében, hogy a tao bizony közpénz, Szöllősi annyit reagált, hogy akkor a Kúria téved. A fociba öntött állami milliárdokért pedig nem sportszerű szót emelni, hiszen régebben a magyar foci rengeteg profitot termelt, de azt „elvették tőle és másra költötték”.

„Ezért nem sportszerű most kritizálni, hogy visszakap valamit ebből.”

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt