A parlamenti bizottságok hétfőn hallgatták meg Rogán Antal propagandaminisztert, hogy milyen elképzelései vannak a következő négy évre. Mivel az ő feldata eddig nagyjából annyi volt, hogy megnyerjék a választásokat, az újabb kétharmad után nehéz lenne elvitatni a munkája hatékonyságát. Az más kérdés, hogy feltétlenül az állami apprátusnak kell-e tolnia a kormánypárt kampányát.
Rogán Antal most azért tartotta indokoltnak, hogy a gazdasági bizottság előtt is megjelent, mert egy csomó olyan feladatot kapott, ami ide vág.
Egyébként szerinte a Miniszterelnöki Kabinetiroda elsődleges feledata, hogy „egyetértési pontokat alakítson ki a választókkal”. Erre pedig a Nemzeti Konzultációt tartja a legjobb eszköznek. Szerinte a legfontosabb egyetértési pontok:
A kormány várhatóan május 18-án alakul meg. Első lépésben mindenképpen szigorítani akarnak a Stop Soros-törvénycsomagon. A kvótákkal kapcsolatos alkotmánymódosítást is átalakítják, nem a másfél évvel ezelőtti verziót adják be újra.
A turizmus és a vendéglátás azért került Rogán minisztériumához, mert ők dolgozták ki a Magyar Turisztikai Ügynökség koncepcióját. Rogán szerint a turizmus egyben országimázs is: „A turizmus a kormányzati gondolkodásban a hazaszeretetnek egy formája” - jelentette ki Rogán, ami szerinte arról szól, hogy szívesen látják a vendégeket. El akarják érni, hogy a turizmus a jelenlegi 10 százalék helyett legalább 16 százalékkal járuljon hozzá a magyar GDP-hez a következő 12 évben. Dolgozni akarnak azon, hogy a vidék szerepét erősítsék, de hozzátette, hogy Budapest szerepét sem lehet elfelejteni. Budapestnek Béccsel és Prágával kell versenyeznie.
Rogán minisztériumához került az e-közigazgatás kialakítása is. Ő ezt versenyképességi kérdésnek tartja. Ebben egyből versenyelőnynek tartja, hogy csökkentették az internet áfáját. De minőségi szintugrást ígér. Ezt a Miniszterelnöki Kabinetiroda a többi minisztériummal együtt valósítja meg. Kiemelt szerepe lesz az innovációs minisztériumnak, a Belügyminisztriumnak és a Miniszterelnökségnek, de ide tartozik az Emmi is, hogy növeljék a digitális íráskészséget.
A szocialista Molnár Gyula kérdezett rá arra, hogy Rogán minisztériuma továbbra is pártkampányokat fog-e folytatni kormányzati pénzből. Szerinte arról is kellett volna beszélni, hogy Mészáros Lőrinchez mennyi jut a turizmusra szánt pénzből. Hozzá hasonlóan a jobbikos Volner János is
attól tartott, hogy a turizmus átalakításával is csak Mészáros Lőrinc és a kormányközeli üzleti körök járnak jól.
Az LMP-s Csárdi Antal arra volt kíváncsi, hogy miután rengeteg pénzt költöttek el kapmányokra, ami főleg a Csetényi- és Kuna-féle körökhöz jutott, változtatnak-e ezen a gyakorlaton.
Rogán Antal szerint a kommunikációról nem beszélni kell, hanem csinálni kell azt. A kommunikáció sikerességét mindig a választók döntik el. Mosolyogva jegyezte meg, hogy ezt a választók április 8-án eldöntötték.
Közben úgy látja, hogy a kommunikációs költések most átláthatóbbak, mint a korábbi kormányok alapján. A kommunikációs hivatalon keresztül mindig közlik a költéseket. Szerinte nemzetközi közbeszerzési pályázat alapján döntik el, hogy a kommunikációs kampányokban milyen cégekkel dolgoznak. Szerinte ezeken bárki elindulhat.
„Időnként szeretnek beleszeretni a saját véleménybuborékaiba, de lépjenek ki belőle” - ennyit válaszolt Rogán az ellenzéki képviselőknek arra a kérdésre, hogy vannak-e olyan turisták, akik a kormány migránsozós kapmányai miatt nem akarnak Magyarországra jönni.
A miniszter ezt egyszerűen blődségnek tartja.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.