Kálvin térig robogó HÉV, alagút a Déli és a Nyugati között

Budapest
2018 november 11., 19:06
comments 355

A szombati Magyar Közlönyben nagyszabású tervek előkészítését írta elő a kormány Budapest közlekedésének fejlesztésére, számolt be a Portfolio.

  • Alagúttal kötnék össze a Déli és Nyugati pályaudvarokat. Ha elkészül, akkor a Déli felszíni részeit be lehetne zárni, és a Nyugati lenne a legfontosabb budapesti pályaudvar.
  • A kelenföldi és a ferencvárosi pályaudvart összekötnék, ehhez egy új vasúti hídra is szükség lesz, és új megállók épülnének Nádorkertnél, a Közvágóhídnál és a Népligetnél.
  • A ráckevei - csepeli HÉV-et a föld alatt behoznák a Kálvin térig. Hosszú távon pedig össze lehetne kötni a szentendrei HÉV-vel, és ez az észak-budai - dél-pesti vonal lenne egyszer majd az 5-ös metró maga.
  • A gödöllői - csömöri HÉV-et összekapcsolnák a 2-es metróval az Őrs vezér terénél.
  • Nagy fejlesztési programokat terveznek a Rákóczi-híd pesti hídfőjéhez. Kollégiumok, sportpályák, stb.

Egyelőre csak arról van szó, hogy megvizsgálják, hogy e tervek részletesebb elkészítéséhez hogyan lehet EU-s pénzt szerezni, vagyis ezek a dolgok nem mostanában épülnek meg, hanem inkább csak a merész elképzelések irányát jelölték ki. (portfolio.hu)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.