A szombati Magyar Közlönyben nagyszabású tervek előkészítését írta elő a kormány Budapest közlekedésének fejlesztésére, számolt be a Portfolio.
- Alagúttal kötnék össze a Déli és Nyugati pályaudvarokat. Ha elkészül, akkor a Déli felszíni részeit be lehetne zárni, és a Nyugati lenne a legfontosabb budapesti pályaudvar.
- A kelenföldi és a ferencvárosi pályaudvart összekötnék, ehhez egy új vasúti hídra is szükség lesz, és új megállók épülnének Nádorkertnél, a Közvágóhídnál és a Népligetnél.
- A ráckevei - csepeli HÉV-et a föld alatt behoznák a Kálvin térig. Hosszú távon pedig össze lehetne kötni a szentendrei HÉV-vel, és ez az észak-budai - dél-pesti vonal lenne egyszer majd az 5-ös metró maga.
- A gödöllői - csömöri HÉV-et összekapcsolnák a 2-es metróval az Őrs vezér terénél.
- Nagy fejlesztési programokat terveznek a Rákóczi-híd pesti hídfőjéhez. Kollégiumok, sportpályák, stb.
Egyelőre csak arról van szó, hogy megvizsgálják, hogy e tervek részletesebb elkészítéséhez hogyan lehet EU-s pénzt szerezni, vagyis ezek a dolgok nem mostanában épülnek meg, hanem inkább csak a merész elképzelések irányát jelölték ki. (portfolio.hu)
Kommentek
Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.