Jogerősen is elbukta a Mediaworks a meghekkelt Orbán-interjú miatt indított munkaügyi pert

Jogerősen is pert veszített a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mediaworks Hungary Zrt. a meghekkelt Orbán-interjú miatt kirúgott két szerkesztővel szemben – írja a Magyar Hang. A Székesfehérvári Törvényszéken kedden hozott ítélet szerint törvénytelenül bocsátották el Hajnal Csillát és Klecska Ernőt a Fejér Megyei Hírlaptól.

A két szerkesztőt és három másik munkatársukat azután rúgták ki, hogy 2016 decemberében, a karácsonyi számban az Orbán Viktor miniszterelnökkel készült interjú helyenként más tartalommal jelent meg, mint a testvérlapokban.

Például olyan mondatok kerültek a miniszterelnök szájába, hogy „... mi kikértük az emberek véleményét, bár nem érdekelt minket”

A cég a munkaügyi per során ragaszkodott ahhoz, hogy Hajnalnak és Klecskának észre kellett volna venniük a szövegben a változtatásokat. A Törvényszék azonban másodfokon is kimondta, a székesfehérvári szerkesztőségében az volt a szokás, hogy a központi anyagokkal a helyi szerkesztőknek nincs dolguk. A cikkeket ugyanis szerkesztve, lektorálva kapták meg.

Így Hajnal Csillának bruttó 4,2 millió forintot, míg Klecska Ernőnek 3,9 millió forintot kell megfizetnie a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló cégnek. A két szerkesztő az ítélethirdetés után a Magyar Hangnak azt mondták, nagy megkönnyebbüléssel fogadták az ítéletet, igazukban pedig mindvégig bizonyosak voltak.

Idén amúgy vádat emeltek egy másik szerkesztő ellen, az ügyészség szerint ő nyúlt bele az interjúkba.