Ferencváros vezetői már ott tartanak, hogy hamis parkolási bevételekkel kábítják a nyilvánosságot

Az egyre dagadó parkolási botrány miatt Tarlós István az összes olyan kerülettől, ahol van fizetős parkolás, bekérte a parkolással kapcsolatos adatokat és szerződéseket. A ferencvárosi kerületi lapban így arról lehet olvasni, hogy 2018-ra a IX. kerület 270 millió forintos nyereséggel számol, amit Bácskai János szokásos pénteki rádióinterjújában is megerősített.  

„A 270 millióval a kerületnek bőven a budapesti szégyenpadon lenne a helye. Mondjuk Zugló vagy Újbuda mellett.”

Hogy megértsük milyen sovány ez a nyereség, érdemes megnézni a főpolgármester nyilatkozatát, amiben elmondja, hogy a hozzá érkező adatok alapján van olyan a IX.-hez hasonló belvárosi kerület, ahol közel 1,5 milliárd eredménnyel zárták az évet. Ha ez igaz, akkor horribilis és megmagyarázhatatlan a differencia. Itt olyan kerületekről beszélünk, amiknek az éves teljes költségvetése 18-20 milliárd forint körül van. Szóval nagyon nem mindegy, hogy van-e plusz 1 milliárd 230 millió a kasszában vagy sem. A 270 milló annyira rossz eredmény, hogy amikor 2010-ben pont ennyi lett a VI. kerületi parkolási nyereség, akkor Hassay Zsófia fideszes polgármester kiállt a nyilvánosság elé, és felháborodva szerződést bontott az üzemeltető Centrum Parkoló Kft-vel.

„Az árbevétel, ami az önkormányzathoz eljutott, az mindösszesen 270 millió forint volt, amit mi rettenetesen kevésnek tartunk.”

Hangsúlyozni kell, hogy ez 9 éve történt, azóta sok helyen a duplájára nőttek a parkolási tarifák, és majdnem megduplázódott a fizetős parkolóhelyek száma. Terézváros Tarlós István adatai szerint ma már milliárdos hasznot termel. 

Szóval az összeg, amivel Ferencváros ámítja a lakosokat és a főpolgármestert, eleve szánalmas, de sokkal nagyobb baj, hogy meg sem közelíti a valós eredményt. 

Baranyi Krisztina a ferencvárosi testületi ülésen.

Aki egy picit ismeri a ferencvárosi parkolási történetet, annak rögtön gyanús lehet a 270 milliós szám, ugyanis eddig ilyen nyereséget soha nem tudott produkálni a kerület. Baranyi Krisztina független képviselő a pénzügyi iroda vezetőjével az utolsó költségvetés-módosítás alapján végigszámolta a 2018-as bevételeket és kiadásokat, és az jött ki, hogy a múlt évben összesen 71 millió parkolásból származó nyeresége volt a kerületnek. Facebook-oldalán ezt írja a képviselő:

„A 270 millió is gyalázatos lenne, hisz már 9 évvel ezelőtt is - a kerékbilincselés bevétele nélkül - 214 millió Ft volt a nyereség, ami azóta egyre csak apad, pedig a díjak és a parkolási terület is többszörösükre nőttek. De a valóság egészen más.

Most a kerékbilincseléssel együtt összesen 71 millió Ft jut a parkolódíjakból a kerületnek.

1 milliárd 308 millió 882 ezer forint. folyt be a parkolásból,
1 milliárd 237 millió 720 ezer forintba került a működtetése.”

Tehát a valós eredmény nem 270 millió, ahogy a ferencvárosi vezetők mondják, hanem inkább a negyede, ami lényegében azt jelenti, hogy alaposan kipucolták a perselyt, de hagytak benne egy kis aprót, hogy legyen, ami csörögjön. 

Azok számára, akik ismerik a IX. kerületi parkolási mizériát, nem lehet meglepő a végeredmény, hiszen voltak itt már sorszám nélküli jegyek, milliárdos csalással gyanúsított parkolási cégvezető, illegális VIP parkolási lista, kiiktatott elektronikus távfelügyeleti rendszer, érdekes módon elhagyott kártyás fizetés, fantom alvállalkozói cégháló, feketén dolgoztatott parkolási ellenőrök. Ferencvárosban is a zuglóihoz hasonló háttéralku születhetett a Fidesz és szocialisták között parkolás-ügyben, és itt is hasonlóan pazarló, a lakosokat megkárosító szerződések szerint üzemeltetik a parkolást.

Bácskai János fideszes polgármester, Pál Tibor szocialista frakcióvezető

De ha a költségvetésben szereplő számok helyesek, akkor a kerület vezetői hamis adatokkal próbálják félrevezetni a nyilvánosságot, ami új mélysége a parkolási balhénak. 

Slussz poén: A Ferencváros újságban azt írják, hogy 2019-re 400 millió feletti nyereséget prognosztizálnak. Tehát négyszerezik, ötszörözik az eredményüket. Mindezt úgy, hogy 2017-ben (!) egyhangúan döntött a testület, hogy szerződést bont a parkolási cégével, de azóta sem tudták vagy nem akartak rendezni az ügyet, továbbra is az elhajtott cég végzi az önkormányzat legfontosabb gazdasági tevékenységét.

Bácskai Jánost, az önkormányzati hivatalt és a vagyonkezelőt is megkerestük, hogy adjanak magyarázatot a pénzügyi irodától származó számok és az ő számításaik közötti különbségre, de senki nem válaszolt a kérdéseinkre.