Begőzölt a mozdonyvezető, otthagyta a vonatot az állomás közepén, és nem volt, aki odébb tudott volna állni vele

Hétfőn írtunk róla az RTL Híradó nyomán, hogy váratlan dolog történt egy vasárnapi retróvonatozáson: annyira összeveszett két mozdonyvezető azon, ki vezesse a népes rajongótáborral rendelkező Nohab mozdonyt, hogy végül egyik sem vezette, és a járat egy szokványos mozdonnyal indult Tapolcára. Az utasok legnagyobb bánatára.

Az ember azt hinné, hogy ebben a történetben ennyi volt, de nem, kedden kiderült, hogy a java csak ezután történt!

Az RTL Híradó ismét beszámolt az esetről.

Ebből egyrészt kiderült, hogy a retrómozdony azért nem tudott elindulni, mert az egyik mozdonyvezető konkrétan bezárkózott a vezetőfülkébe, és nem engedte be azt a vasutast, akinek az utasítás szerint vezetnie kellett volna a mozdonyt.

Nohab

Ezért inkább lekapcsolták a mozdonyt. A MÁV ezután vizsgálatot indított, és már akkor jelezték, hogy az érintett mozdonyvezetőt várhatóan elbocsájtják. Az elbocsájtás hírét a modzonyvezető hétfő este tudta meg, éppen akkor, amikor egyébként egy ugyanolyan Nohab retrómozdonnyal (vagy pont azzal) egy vasúti pályát vizsgáló mérőkocsit szállított Magyarbólyba.

A hír hallatán azonban megállt, leszállt a mozdonyról, és csapot-papot otthagyva elment - állítja az RTL Híradó.

Nohab az állomáson

A gond csak az volt, hogy a mozdony a mérőkocsival épp Pécs-külváros állomás fővágányán állt meg, ezért nem tudtak tőle közlekedni az áthaladó vonatok, kerülgetni kellett.

Na de várjál, most jön a slusszpoén: a Nohabbal nem lehetett csak úgy odébbállni, mert Pécsett nem volt olyan mozdonyvezető, aki vezethette. Így a mozdony 15 órán keresztül szobrozott az állomáson.

Végül Budapestről érkezett két szakember, aki kedd délben útnak indult vele Budapestre. A MÁV azt ígéri, hogy az elmaradt vasárnapi retróutazást szombaton fogják pótolni.

16:9es videó:
]