Az idegtudomány szerint ez a szám akár 65 százalékkal csökkentheti a szorongást

A hangterápiák régóta népszerű módjai a pihenésnek és az egészség helyreállításának. Őslakos kultúrák évszázadok óta használnak zenét a jókedv fokozására és az egészségügyi feltételek javítására. Most viszont brit idegtudósok meghatározták, melyik dallam a legjobb az idegrendszer megnyugtatására.

A kísérletre jelentkezőknek nehéz rejtvényeket kellett megoldaniuk, miközben szenzorok figyelték az aktivitásukat. Stressz hatása alatt az alanyoknak különböző dalokat kellett hallgatniuk, közben pedig nézték az agyi aktivitásukat és a fiziológiai állapotukat (szívverés, vérnyomás, légzés).

Azt tapasztalták, hogy ez a szám volt rájuk a legjobb hatással:

A Weightless összességében 65 százalékkal csökkentette a résztvevők általános szorongását, és 35 százalékkal nyugodtabbak lettek a fiziológiai reakcióik alapján. (Hogy pontosan mi a különbség a kettő között, az az Inc cikkéből nem derül ki.)

A Marconi Union nevű csoport direkt erre a célra, idegtudósokkal konzultálva alkotta meg a számot, hogy a gondosan elrendezett harmóniákkal, ritmussal és basszushangokkal lassítsák a hallgató pulzusát, csökkentsék a vérnyomását és a kortizol stresszhormon szintjét. A tudósok szerint annyira bevált a dal, hogy több nő is elálmosodott tőle.

Egyébként ezt a 10 számos playlistet ajánlják nyugtatónak, de semmi esetre sem autóvezetés mellé:

10. Rue du Soleil (Café Del Mar): We Can Fly

9. Mozart: Canzonetta Sull'aria

8. Adele: Someone Like You

7. All Saints: Pure Shores

6. Barcelona: Please Don't Go

5. Coldplay: Strawberry Swing

4. Enya: Watermark

3. DJ Shah: Mellomaniac (Chill Out Mix)

2. Airstream: Electra

1. Marconi Union: Weightless

(Rám mondjuk a Coldplay valószínűleg ellentétes hatással lenne, de mindenképp érdemes tenni egy próbát, mert a kiégés nem játék.)

Kapcsolódó